Wat koop je nog voor…

HEMA / Doom&Dickson

Nominatie 2010

Bekijk deze campagne op pagina 320 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
HEMA
Titel
Retail
Bureau
Doom&Dickson
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Karin van Dalen, Marlies Mols
Copy
Ferry van Tongeren
Art
Jaap Sinke (Fred Kramer voor BTL/Jump)
Strateeg
Serge Steijn
Opdrachtgever
Caroline van Turennout, Saskia Bax, Kim Kleine Staarman, Carlijne van der Tuijn
Film/Productiemaatschappij
Miauw - Rene Eller
Editor
Eddy Zoutendijk (offline), Meip Wijn (online)
Muziek
Voice-over Anneke BlokSeth Kauffman - Wafting sandsGeluidsstudio: Sound Circus Kees Kroot
RTV-producer
Cariola van Beek
In samenwerking met
Jump
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Doom&Dickson
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Door toenemende concurrentie die steeds meer op prijs focust, wordt HEMA meer en meer gezien als winkel met leuke spullen van goede kwaliteit. En steeds minder als winkel met scherpe prijzen en dagelijkse relevantie. De campagne moet laten zien dat HEMA niet alleen betere en leukere producten heeft, maar ook ongelooflijk goedkoop is.

Doelgroep

Managers van grote en kleine huishoudens. Alle leeftijden en nationaliteiten, sociale klassen en gezindten. HEMA is van en voor iedereen!

Strategie/Concept

HEMA maakt je dagelijks leven leuker en makkelijker. In deze campagne staan daarom de dagelijkse producten die je bij HEMA koopt centraal. We beginnen elke uiting steeds met een vraag: Wat koop je nog voor 1 euro, 2 euro, 3 euro etc. Dit is onderscheidend ten opzichte van andere prijscommunicatie, waar vaak een product met daarbij een lage prijs wordt getoond. Deze campagne draait de boodschap om: we noemen eerst een prijs en laten dan zien wat je daarvoor allemaal krijgt. De optelsom van kwaliteit voor een kleine prijs leidt tot de uitkomst 'veel voor weinig'.

Media- en middelenstrategie

In een pagina grote advertentie in de landelijke pers wordt de dag na Prinsjesdag duidelijk dat HEMA haar prijzen verlaagd. Die dag start ook de TV campagne, waarin we in de stijl van de voorgaande campagne 'met liefde gemaakt' vertellen dat HEMA producten zowel kwalitatief als goed geprijsd zijn. Naast TV zetten we buitenreclame opvallend groots in met een zwaardere focus op het communiceren van vaste lage prijzen. Waar de commercials en abri's telkens over één product gaan, laat de speciale 'wat koop je nog voor' folder de breedte van het HEMA assortiment zien. Naast de doorvertaling op de website en op de signing in de winkel wordt ook de basis lay-out van alle winkels aangepast zodat de lage prijspositionering van HEMA niet te missen is. De campagne heeft geleid tot een significante verbetering van de prijsperceptie met behoud van de kwaliteitsperceptie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen