WACHTEN WORDT LEUK MET MOBIELTV VAN KPN

WACHTEN WORDT LEUK MET MOBIELTV VAN KPN

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN Mobiel
Bureau
LEMZ
Jaar
2008
Paginanummer
132

Nominatie 2008

Doelstelling

Introductie MobielTV van KPN en afsluiten van abonnementen MobielTV van KPN.

Doelgroep

Mannen en vrouwen tussen 25-40 jaar.

Concept

Het verkeer, de kassarij of een verlate afspraak, we wachten wat af. Driekwart van de Nederlanders ergert zich dagelijks aan wachtmomenten. Dit leidt tot ongeduld en stress. Bijna de helft weet niet wat te doen tijdens het wachten en zoekt ontspanning. Om de ontspanning van televisie te bieden tijdens het wachten, introduceren we MobielTV van KPN. Met deze nieuwe dienst kan iedereen genieten van haarscherpe TV op de mobiele telefoon. ‘Wachten wordt leuk’ met MobielTV van KPN.

Media- en middelenstrategie

Vanuit de gedachte ‘zien is geloven’ bouwen we de campagne rondom de ervaring ‘wachten wordt leuk’. Dit doen we als eerste bij het launch event van MobielTV voor pers en retailpartners, die een toestel in bruikleen krijgen. De TV-commercial en outdoor laten letterlijk zien hoe wachten leuk wordt met MobielTV. Dagbladen krijgen een bijzondere omslag. In het openbaar vervoer maken we het wachten leuk met speciale narrowcasting, voor NS reizigers worden reguliere dienstregelingposters vervangen door het MobielTV uitzendschema. Online laten we mensen met een speciale loader wachten terwijl ze kunnen kijken naar MobielTV. In een outdoor activatie maken speciale demoteams de vele wachtmomenten in Nederland leuker. Met huis-aan-huis mailings nodigen we consumenten uit voor de wachtrij bij de product launch bij Primafoon, met kans op de gratis Samsung P960TV. De demoteams verzorgen demo-toestellen voor de wachtenden. De teams zijn aanwezig op stations, luchthavens en evenementen. Ze komen ook in actie tijdens de launch van de iPhone van concurrent T-Mobile door tussen het wachtende publiek te staan. Op de jaarlijkse drukste dag op Schiphol maken we het voor reizigers mogelijk een gratis toestel te lenen bij speciale KPN Stewardessen. Het succes van de campagne was voor KPN reden tot verdubbeling van de afzet doelstellingen en ook deze zijn behaald.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken