Volvo C30 – A Product of Free Will

Volvo C30 – A Product of Free Will

Categorie
Durables
Adverteerder
Volvo Car Corporation
Bureau
Euro RSCG 4D
Jaar
2007
Paginanummer
200

Doelstelling

Digitale, wereldwijde introductie van de nieuwe Volvo C30.

Doelgroep

Mannen en vrouwen tussen de 25 en 40 jaar oud, die eerder nog geen aankoop van een Volvo overwogen.

Concept

Met de C30 richt Volvo zich op een nieuwe doelgroep, die bij Volvo niet meteen denken aan modieuze vormgeving en een “leuke” auto, terwijl de C30 die eigenschappen wel zeker heeft. Volvo is zich zeer bewust van haar imago en gaat daar op een zelfverzekerde toon mee spelen. Volvo daagt consumenten uit tot het vormen van een mening: je mag van de C30 vinden wat je wilt, maar de C30 trekt zich daar niets van aan. “It’s a Product of Free Will.”

Media- en middelenstrategie

Op basis van uiteenlopende vox pop quotes zoals “too sexy for my mother” en “it will attract many eyes” worden in totaal 16 zeer diverse uitingen ontwikkeld en elke uiting krijgt een interactieve variant. Deze worden samengebracht in een Box of Tricks, een doos die gedurende de hele campagne speelt met het vooroordeel dat Volvo’s vierkante dozen zouden zijn.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken