Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Personenwagens / DDB

Bekijk deze campagne op pagina 198 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Volkswagen Personenwagens
Titel
Volkswagen Golf Variant
Bureau
DDB
Account
Jules Hooijer en Nelly de Wit
Copy
Robert van der Lans en Ruben Sonneveld
Art
Robert van der Lans en Ruben Sonneveld
Strateeg
Dennis van Aalst
Opdrachtgever
Mark van Heffen en Marian Verheij
Film/Productiemaatschappij
Atmosfär
Editor
Henrik Hallgren
Muziek
Martin Landquist Music
RTV-producer
Petra Leddy
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Volkswagen Personenwagens
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Lanceer de derde generatie Golf Variant en versterk daarmee tegelijkertijd het merk.

Doelgroep

Praktisch ingestelde mensen. De helft leaserijder, een kwart particulier. Eenmaal tevreden wisselen ze niet snel van merk.

Strategie/Concept

De doelgroep zoekt een praktische auto die ze kunnen vertrouwen. Eigenlijk dus gewoon een Golf, maar dan wel met meer functionele ruimte. Het probleem is dat iedereen ‘ruimte’ neemt als positionerend element. Daarom een focus op de consequentie van die ruimte. De eerste campagne die zijn USP zo goed mogelijk probeert te verbergen.

Media- en middelenstrategie

Inzet van tv ondersteund door advertenties in dagbladen, zowel landelijk als op dealerniveau.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen