VODAFONE MCLAREN MERCEDES SPONSORSHIP

VODAFONE MCLAREN MERCEDES SPONSORSHIP

Categorie
Retail
Adverteerder
Vodafone Nederland
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2008
Paginanummer
577

Doelstelling

Merk: verhogen van de merkbeleving en -associatie van Vodafone als hoofdsponsor van het Vodafone McLaren Mercedes F1 team. Zakelijk: genereren van traffic naar en verkopen bij Vodafone winkels d.m.v. een F1 gerelateerde toestelpromotie.

Doelgroep

Man, 20 - 50 jaar. Focus op diegenen die op zoek zijn naar een nieuw mobiel toestel.

Concept

Met het thema ‘Maak een Pitstop’ leggen we de link tussen enerzijds de impact die een split second keuze heeft op de resultaten in de Formule 1 en anderzijds de Vodafone benefit ‘Make the most of now’. Dit thema is een doorvertaling van het internationale concept ‘Decisive Moments’. De campagne werd breed uitgezet in ATL/BTL-media en gecombineerd met een toestelpromotie waarbij de consument kans maakte op twee tickets voor de Grand Prix van SpaFranchorchamps en officiële merchandising.

Media- en middelenstrategie

ATL inzet voor awareness merk en actie. Voor traffic naar de winkel brede inzet actiecommunicatie rondom de Vodafone winkels. TV, radio, dagbladen, online, events, instore, CRM, HAH.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken