VODAFONE MCLAREN MERCEDES SPONSORSHIP

Vodafone Nederland / UbachsWisbrun/JWT

Bekijk deze campagne op pagina 577 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Vodafone Nederland
Titel
Mobiele telefonie
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Monica van Harn, Nicole Ameling, Jochem Kleine, Cieleke van Houten
Copy
Nico Akkerman, Huub Haarhuis
Art
Bart Kooij, Matthijs Vrooijink
Strateeg
Madelein Kors
Opdrachtgever
JOANNEKE VISSER, ANNET KOERHUIS, BAS REDHEAD
Film/Productiemaatschappij
Postoffice
Muziek
Kent Buchannon
RTV-producer
Joyce Stuurman, Martine de Jong
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Merk: verhogen van de merkbeleving en -associatie van Vodafone als hoofdsponsor van het Vodafone McLaren Mercedes F1 team. Zakelijk: genereren van traffic naar en verkopen bij Vodafone winkels d.m.v. een F1 gerelateerde toestelpromotie.

Doelgroep

Man, 20 - 50 jaar. Focus op diegenen die op zoek zijn naar een nieuw mobiel toestel.

Strategie/Concept

Met het thema ‘Maak een Pitstop’ leggen we de link tussen enerzijds de impact die een split second keuze heeft op de resultaten in de Formule 1 en anderzijds de Vodafone benefit ‘Make the most of now’. Dit thema is een doorvertaling van het internationale concept ‘Decisive Moments’. De campagne werd breed uitgezet in ATL/BTL-media en gecombineerd met een toestelpromotie waarbij de consument kans maakte op twee tickets voor de Grand Prix van SpaFranchorchamps en officiële merchandising.

Media- en middelenstrategie

ATL inzet voor awareness merk en actie. Voor traffic naar de winkel brede inzet actiecommunicatie rondom de Vodafone winkels. TV, radio, dagbladen, online, events, instore, CRM, HAH.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen