TRANSAVIA.COM

TRANSAVIA.COM

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
TRANSAVIA.COM
Bureau
Young & Rubicam Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
164

Winnaar 2005

Doelstelling

Deze campagne moet transavia.com neerzetten als een vernieuwd merk waar je niet alleen terecht kunt voor goedkope vliegtickets (naar 70 bestemmingen!), maar waar je ook allerlei andere reisgerelateerde zaken gemakkelijk zelf kunt regelen: van huurauto’s tot en met kaartjes voor evenementen in het buitenland. Naast ‘gemak’ heeft transavia.com nog een ander heel groot voordeel: ‘meer keuze’. Elke vakantie wordt op die manier bijzonder en elke vakantie is precies zoals ’jij’ ’t wilt. Kortom: je perfecte vakantie regel je helemaal zelf op transavia.com. Maar ook de zakelijke reiziger kan terecht bij transavia.com. Want ook een efficiënte zakenreis regel je daar. De zakelijke campagne moet bijdragen aan het vergroten van de awareness van transavia.com als zakelijke carrier onder de zakelijke doelgroep (zwaar accent MKB).

Doelgroep

Reizend Nederland. Primair: Vrije tijd-reiziger, de prijsbewuste reiziger die graag alles zélf wil regelen. Secundair: Zakenreizigers, nuchtere zakenmensen die niet teveel willen betalen voor een belangrijke meeting ergens in Europa.

Concept

transavia.com binnen de markt van low cost-low fare positioneren als reisbedrijf voor de vakantie én zakelijke reiziger.

Media- en middelenstrategie

Via tv-commercials met een zeer hoge contactfrequentie om de boodschap zo snel mogelijk over het voetlicht te krijgen. De themacommercials werden aangevuld met tag-ons (met prijsvoorbeelden) als bewijslast. Daarnaast zijn magazines ingezet om de propositie verder te ondersteunen. Voor de zakelijke doelgroep zijn 15 verschillende radiocommercials op business-zenders en - tijdstippen ingezet. Aangevuld met een online campagne en megaboards langs uitvalswegen in en rond de grote steden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken