TNT POST TRY NOW

TNT POST TRY NOW

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
TNT Post
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2008
Paginanummer
148

Doelstelling

De campagnedoelstelling is de introductie van het unieke Try Now concept van TNT Post (propositie- en logobekendheid). Ook moet de campagne consumenten aanzetten tot actie, om zelf te ervaren hoe Try Now werkt.

Doelgroep

Enerzijds consumenten 18+, anderzijds bedrijven die sampling inzetten voor (bijvoorbeeld) productintroducties. Daarbij zijn reclame- en mediabureaus belangrijke influentials.

Concept

Het unieke van Try Now is dat je als consument zèlf bepaalt of je een sample van een product wilt ontvangen. Zie je in een reclame het Try Now-logo staan, dan hoef je alleen maar een sms-je te sturen. TNT Post bezorgt dan een probeerverpakking van het product bij je thuis. Bij de introductiecampagne van Try Now kiest TNT Post voor een nauwe samenwerking met Unilever (Lipton). Consumenten kunnen direct uitproberen hoe snel en makkelijk Try Now werkt, door per SMS een Lipton Clear Green probeerverpakking thuis te laten bezorgen. De zakelijke doelgroep maakt zo kennis met een nieuwe manier van productsampling die kwalitatief is, nauwelijks waste kent en bovendien waardevolle klantgegevens oplevert van een geïnteresseerde doelgroep.

Media- en middelenstrategie

Om propositie- en logobekendheid op te bouwen wordt gestart met een TV campagne waarin het nieuwe Try Now-concept helder wordt uitgelegd. De commercial is primair gericht op de consument en secundair op de zakelijke doelgroep. In PR en de eigen huis-aanhuis periodiek ‘Er is post!’ claimt TNT Post het vernieuwende Try Now-concept en wordt onderstreept dat TNT Post garant staat voor betrouwbare levering. In print, abri’s en de tag-on op TV staat Lipton als productpartner centraal. Hier wordt de consument uitgenodigd om voor het nieuwe Lipton product met Try Now een gratis probeerverpakking aan te vragen. De zakelijke markt en influentials worden aanvullend geïnformeerd met een DM-campagne per e-mail, om het innovatieve karakter van TNT Post te benadrukken en leads voor nieuwe Try Now productpartners te genereren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken