Om ‘het wereldconcept’ overtuigend in de markt te zetten is gekozen voor een geïntegreerde multichannel aanpak. Promotie: ‘s nachts neerleggen van deurmatten en ophangen van deurhangers op 1500 praktijkadressen. Hier is gekozen voor een afwijkend moment, vanwege de hoge reclamedruk bij de doelgroep. Daarnaast zijn verschillende pakketjes met informatie, waaronder het pakket met de vertaalcomputer, verzonden, welke werden opgevolgd door de hieronder beschreven DM acties. Tevens werd frequent geadverteerd in medische vakbladen. DM: Diverse mailings met vele uitspraken van (inter)nationale patiënten, gekoppeld aan de productvoordelen van Nasonex. Alle printuitingen hebben afwijkende vormen of er wordt gebruik gemaakt van ‘perforatie’ om de boodschap te onthullen. Daarnaast wordt de doelgroep veelvuldig bezocht door, met ludieke pakketten bewapende, accountmanagers en ontvangt ze wetenschappelijk getinte ‘wereld’ informatie. Verder is Nasonex prominent aanwezig op uiteenlopende congressen en beurzen.