The world is changing: be prepared… Rely on Nasonex

Schering-Plough BV / Spring Communication BV

award
Winnaar 2007

Bekijk deze campagne op pagina 354 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Schering-Plough BV
Titel
geneesmiddel
Bureau
Spring Communication BV
Account
Jo Bosma en Antje Meindersma
Copy
Irma Schouten
Art
Niels Koster en Els Gelaudie
Strateeg
Niels Koster en Irma Schouten
Opdrachtgever
Jeroen Brouwer
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Schering-Plough BV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Spring Communication BV
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Healthcare
Meer Healthcare winnaars

Healthcare

Doelstelling

Nasonex is een op recept verkrijgbare neusspray, die o.a. voorgeschreven wordt bij chronische ontsteking van de neusholten. Nasonex is een bekend en gewaardeerd geneesmiddel, maar (nog) geen marktleider in Nederland. Om Nasonex marktleider te maken moet het middel top of mind (dus eerste keuze) bij de doelgroep worden.

Doelgroep

Medische professie (o.a. huisartsen, apothekers en KNO-artsen).

Strategie/Concept

Nasonex in een low-interest markt neerzetten als no. 1 neusspray in een veranderende wereld. Dit is vertaald in het ‘global concept’. Hierbij is gebruik gemaakt van: - de actuele ontwikkelingen rond klimaatverandering, met mede als gevolg toename van allergie. - het feit dat Nasonex wereldwijd marktleider is.

Media- en middelenstrategie

Om ‘het wereldconcept’ overtuigend in de markt te zetten is gekozen voor een geïntegreerde multichannel aanpak. Promotie: ‘s nachts neerleggen van deurmatten en ophangen van deurhangers op 1500 praktijkadressen. Hier is gekozen voor een afwijkend moment, vanwege de hoge reclamedruk bij de doelgroep. Daarnaast zijn verschillende pakketjes met informatie, waaronder het pakket met de vertaalcomputer, verzonden, welke werden opgevolgd door de hieronder beschreven DM acties. Tevens werd frequent geadverteerd in medische vakbladen. DM: Diverse mailings met vele uitspraken van (inter)nationale patiënten, gekoppeld aan de productvoordelen van Nasonex. Alle printuitingen hebben afwijkende vormen of er wordt gebruik gemaakt van ‘perforatie’ om de boodschap te onthullen. Daarnaast wordt de doelgroep veelvuldig bezocht door, met ludieke pakketten bewapende, accountmanagers en ontvangt ze wetenschappelijk getinte ‘wereld’ informatie. Verder is Nasonex prominent aanwezig op uiteenlopende congressen en beurzen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen