Start meer dan de auto

Start meer dan de auto

Categorie
Durables
Adverteerder
Ford Nederland
Bureau
Brand New Telly Industries
Jaar
2011
Paginanummer
189

Doelstelling

Creëren van een positieve buzz voorafgaand aan de lancering van de nieuwe Ford Focus

Doelgroep

Man/Vrouw (18-40)

Concept

Start meer dan de auto en test de Ford Focus tot het uiterste tijdens de 'Ford Focus Challenge'.

Media- en middelenstrategie

Via Social Media kon men zich selecteren voor de Ford Focus Challenge door op een startknop te drukken. Om de paar duizend clicks werd er een wildcard vergeven. De 8 teams, waaronder 2 teams van autobladen, streden tijdens spectaculaire missies om een gloednieuwe Ford Focus! Van de Challenges zijn webisodes gemaakt. Elke webisode behandelt de vernieuwende techniek met een knipoog. Dit leverde sterke content op dat vervolgens viraal werd verspreid via Facebook, Hyves en vele autobladen en autoblogs. Dit resulteerde in een totaal bereik van meer dan 2 miljoen mensen met een contactfrequentie van 4.55. Deze mensen zijn samen meer dan een miljoen minuten engaged met het merk Ford bezig geweest. Uiteindelijk hield Ford er ook nog meer dan 21.000 nieuwe vrienden aan over.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken