ROBIJN KLEIN & KRACHTIG EN OMO KLEIN & KRACHTIG

Unilever Benelux / UbachsWisbrun/JWT (Robijn), Bartle Bogle Hegarty Limited (OMO)

Bekijk deze campagne op pagina 292 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Unilever Benelux
Titel
Wasmiddel
Bureau
UbachsWisbrun/JWT (Robijn), Bartle Bogle Hegarty Limited (OMO)
Account
Michiel van de Graaff, Valerie Barth, Anne Bosch van Drakestein (UbachsWisbrun/JWT), Catherine Boland (Bartle Bogle Hegarty Limited)
Copy
Klaas Slooten (UbachsWisbrun/JWT) Justin Moore, Mick Mahoney (Bartle Bogle Hegarty Limited)
Art
Erik Evers (UbachsWisbrun/JWT), Justin Moore, Mick Mahoney (Bartle Bogle Hegarty Limited)
Strateeg
Madelein Kors (UbachsWisbrun/JWT), John Harrison (Bartle Bogle Hegarty Limited)
Opdrachtgever
WENDY KAKEBEEKE, SANNE NOBEL
Film/Productiemaatschappij
Outcast Pictures (Robijn), Andrew Studholme Blink Productions (OMO)
Muziek
FreshBeat/Klaas Berings (Robijn), Reliable Source Music (OMO)
RTV-producer
Carine Crielaers
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever Benelux
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Introduceer OMO Klein & Krachtig en Robijn Klein & Krachtig als de nieuwe generatie wasmiddelen aan heel wassend Nederland. En het is ook nog eens beter voor het milieu, welke aspecten in aparte tv-spots worden toegelicht. Media- & Middelenstrategie: Een gezamelijke media aanpak, waarbij OMO het nieuwe concept introduceert middels ‘Klein flesje, krachtig resultaat’; gecommuniceerd via 25”/30” tv en print. Robijn Color Klein & Krachtig met ‘Groots in kleur’ in 40” tv, print, dagblad en abri zorgt vervolgens voor een zo breed mogelijk bereik. Met meer dan 2 miljoen unieke ‘dopjes-samples’ kan Nederland het bovendien ook zelf testen. Via www.schonerwassen.nl kan iedereen ervaren hoe makkelijk deze nieuwe generatie wasmiddelen is.

Doelgroep

Actieve vrouwen, veelal met kinderen, waar de wasmachine vaak continu aanstaat en die op zoek zijn naar een wasmiddel dat het wassen allemaal net even wat makkelijker maakt.

Strategie/Concept

Iets dat heel klein is, kan toch heel krachtig zijn: één klein dopje is genoeg voor de hele was. Er is bewust gekozen voor een categorie aanpak. Ligt bij OMO K&K de focus op het krachtige wasresultaat, bij Robijn focussen we ons op de gekleurde was en het behoud van schitterende kleuren: ‘groots in kleur’. Beide merken leveren zo niet alleen een schitterend resultaat, maar zijn daarnaast makkelijker in het gebruik (kleinere fles, dus minder sjouwen en minder opbergruimte nodig). En het is ook nog eens beter voor het milieu, welke aspecten in aparte tv-spots worden toegelicht.

Media- en middelenstrategie

Een gezamelijke media aanpak, waarbij OMO het nieuwe concept introduceert middels ‘Klein flesje, krachtig resultaat’; gecommuniceerd via 25”/30” tv en print. Robijn Color Klein & Krachtig met ‘Groots in kleur’ in 40” tv, print, dagblad en abri zorgt vervolgens voor een zo breed mogelijk bereik. Met meer dan 2 miljoen unieke ‘dopjes-samples’ kan Nederland het bovendien ook zelf testen. Via www.schonerwassen.nl kan iedereen ervaren hoe makkelijk deze nieuwe generatie wasmiddelen is.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen