Rexona Wereldkampioen tegen Zweet

Rexona Wereldkampioen tegen Zweet

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever/Rexona
Bureau
Alfred
Jaar
2010
Paginanummer
280

Doelstelling

Zorg voor groei door de kernpropositie van Rexona (de best presterende deo die er is) zo relevant mogelijk te maken door gebruik te maken van het feit dat er in 2010 twee grote evenementen zijn (OS en WK) waarin prestatie centraal staat. Koppel de merkpropositie en de evenementen zodanig dat Rexona maximaal profiteert.

Doelgroep

Mannen 20-49 jaar. Hij gaat iedere dag, met het volste vertrouwen, de grootste uitdagingen aan. Hij heeft interesse in sport, is gepassioneerd en impulsief en is kwaliteitsbewust.

Concept

Rexona, wereldkampioen tegen zweet. Een duidelijke product/merkclaim die alles zegt over de superioriteit van Rexona en anderzijds steevast de koppeling maakt met de OS en het WK in 2010. Tot leven gebracht door de sponsoring van de OS en het WK, billboarding tijdens de tv-uitzendingen, inhakers, activatie online en met een speciaal ontwikkelde deo op de winkelvloer. Een volledig geïntegreerd marketing- en communicatieprogramma waarmee Rexona optimaal gebruik heeft gemaakt van haar propositie en het umfeld van de OS en het WK. Een campagne die bewust startte tijdens de OS, waardoor er een voorsprong was op alle KPI's in de aanloop naar de het WK. Met tijdens het WK een vervolg inclusief een volledig geïntegreerde doorvertaling met een aantal grote WK-partners. Resultaat: Rexona was in 2010 het snelst groeiende merk in deo. Groeide bijna drie keer zo snel als de markt en is weer marktleider.

Media- en middelenstrategie

Een plek verwerven in zulke grote events als de OS en het WK vraagt om een multimediale strategie: op verschillende plekken en momenten aanwezig zijn en proberen zo relevant mogelijk in te haken op de emoties van het moment. Vandaar de multimediale strategie: event sponsoring, tv (breakbumper/billboards), print (inhakers), online in samenwerking met Hyves en TMG (De Oranje Poule) en een speciaal ontwikkelde deo.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken