Raveleijn, de stad waar raven ruiters zullen zijn

Raveleijn, de stad waar raven ruiters zullen zijn

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Efteling bv
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2011
Paginanummer
494

Nominatie 2011

Doelstelling

Bekendheid geven aan het multimediale merk Raveleijn, gebaseerd op een nieuw verhaal van de Efteling en kinderboekenschrijver Paul van Loon. Overkoepelend doel: aantrekken extra bezoekers attractiepark en laden van het merk Raveleijn.

Doelgroep

Kinderen vanaf 8 jaar (beïnvloeders) en ouders (beslissers).

Concept

Ontdek de magische stad Raveleijn, waar raven ruiters zullen zijn. Vijf kinderen groeien uit tot ruiters te paard en gaan de strijd aan met de wrede overheerser van de stad. Via een multimediaal project is de kerndoelgroep geactiveerd om de nieuwe spectaculaire parkshow in de Efteling te gaan bezoeken.

Media- en middelenstrategie

Het multimediaal project is groots ondersteund met een samenwerking met RTL (tv-serie), gratis online game en de inzet van Twitter en Hyves. Bovendien is er gebruik gemaakt van TV- en Radiocommercials, PR, Print, Outdoor, E-mailings en On-site communicatie in het attractiepark.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken