Quaker Cruesli supports World Food Programme

Quaker Cruesli supports World Food Programme

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Quaker Cruesli
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2011
Paginanummer
247

Doelstelling

Verbeter de merkperceptie en aankoopintentie van Quaker Cruesli met een campagne die het merk meer emotionele lading geeft.

Doelgroep

Nederlanders tussen de 20 en 50 jaar met de focus op switchers.

Concept

Quaker Cruesli weet hoe belangrijk goede voeding is. Daarom steunt Quaker Cruesli het World Food Programme van de Verenigde Naties. Het WFP zorgt dat kinderen in ontwikkelingslanden een maaltijd krijgen op school. Quaker Cruesli doneert 1% van de omzet voor schoolmaaltijden in Benin. En vraagt Nederland te helpen om samen 1 miljoen maaltijden te doneren. Dus: eet Quaker Cruesli hier, help mee voor schoolmaaltijden daar!

Media- en middelenstrategie

Quaker Cruesli brengt de samenwerking onder de aandacht via TV, print en de verpakking. De social media-campagne, reisblog, retailpromotie en scholenactie zorgen voor extra betrokkenheid en earned media. De rode draad van de campagne is de maaltijdenteller, die aangeeft hoeveel schoolmaaltijden er al gedoneerd zijn in Benin.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken