PLUS Official Partner Eredivisie

PLUS Official Partner Eredivisie

Categorie
Retail
Adverteerder
PLUS Retail
Bureau
Lowe & Draftfcb
Jaar
2007
Paginanummer
514

Nominatie 2007

Doelstelling

Met het Official Partnership van de Eredivisie wenst PLUS haar imago te verjongen c.q te verfrissen. Met het partnership moet het merk PLUS worden gedynamiseerd en verder landelijk op de kaart worden gezet. Daarnaast moet het PLUS neerzetten als gezinssupermarkt en traffic en omzet verhogen (mede als gevolg van het doorspaargedrag) door een maximale benutting van het partnership.

Doelgroep

Primair: gezinnen met (jonge) kinderen. Secundair: bestaande kopers van de formule (breed in leeftijd en sociale klasse).

Concept

Eredivisievoetbal leent zich bij uitstek om te penetreren in de kerndoelgroep ‘gezinnen met kinderen’. De aan de Eredivisie gekoppelde activerende campagne bestond uit twee delen: de voetbalplaatjesactie en de clubmagnetenactie. Beide spaaracties waren zeer geschikt om alle leden van het gezin aan te spreken en zo moeders/vaders aan te sporen hun boodschappen bij PLUS te doen. De spaaracties werden gekoppeld impuls aan de omzet werd gegeven. De spaaracties manifesteerden zich twee keer per jaar: in januari na de winterstop (voetbalplaatjes) en bij de start van het nieuwe Eredivisieseizoen in augustus (clubmagneten).

Media- en middelenstrategie

Om awareness te realiseren voor het Eredivisiepartnership en voor de campagne werd ter ondersteuning gekozen voor een combinatie van tv, huis-aan-huisfoldering en POS-materiaal. Televisie om een breed bereik binnen de primaire en secundaire doelgroepen te realiseren. Huis-aan-huisfoldering om dit binnen het directe verzorgingsgebied te doen en POS-materiaal om de primaire klanten te informeren en te activeren. In beide gevallen is ook het internet ingezet om de acties te ondersteunen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken