PLUS een herkenbaar gezicht geven

PLUS een herkenbaar gezicht geven

Categorie
Retail
Adverteerder
PLUS Retail
Bureau
Leukwerkt Worldwide
Jaar
2011
Paginanummer
478

Winnaar 2011

Doelstelling

PLUS, de minst bekende en tamelijk kleurloze grote supermarkt, een herkenbaar gezicht geven. De spontane merkbekendheid verhogen met een opvallende campagne gebouwd op de merkwaarden van PLUS.

Doelgroep

Natuurlijk alle bestaande klanten, maar vooral ook niet-klanten en deze met de campagne nieuwsgierig maken om eens bij PLUS langs te gaan.

Concept

PLUS wil zich onderscheiden als de beste service supermarkt met persoonlijke aandacht voor al haar klanten. 'PLUS geeft meer…meer aandacht/voordeel/vers'. Die aandacht wordt gegeven door de medewerkers op de winkelvloer en deze zetten we dan ook centraal in de hele campagne. Dit zal moeten afstralen op de klanten, maar ook de medewerkers moeten motiveren de beste service te blijven geven. Om PLUS snel een herkenbaar gezicht te geven, hebben we een aantal onderscheidende advertising properties ontwikkeld die gezamenlijk de potentie hebben om in korte tijd een herkenbare campagne te worden. De vier karakteristieke medewerkers, de themaregel, het gebruik van de naam in combinatie met het 'plus-gebaar' en het veelvuldig gebruik van de kleur groen zorgen ervoor dat vanaf de eerste seconde duidelijk is dat PLUS aan het woord is.

Media- en middelenstrategie

Focus op tv om zichtbaarheid en herkenning te genereren. Radio en folders als belangrijk medium om de aanbiedingen kenbaar te maken en zo traffic naar de winkel te genereren. Vervolgens op de winkelvloer met diverse materialen en displays om te activeren en opgebouwde zichtbaarheid te verzilveren. In alle middelen spelen de advertising properties, waarmee we PLUS een herkenbaar gezicht hebben gegeven, een belangrijke rol en sluiten we af met de themaregel 'PLUS geeft meer'.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken