Pickwick Dutch Tea Blend: De nieuwe Nederlandse thee klassieker

Sara Lee International / ONLY

Bekijk deze campagne op pagina 270 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Sara Lee International
Titel
Thee
Bureau
ONLY
Account
Mariska van Huis, Jozo Jozefzoon
Copy
Annemiek den Uil
Art
Job Bakker
Strateeg
Marcel Rijkenberg
Opdrachtgever
Mylène Heystek, Wouter Eckelmans, Lot van Wegen, Ellen de Boer
Film/Productiemaatschappij
Yellow Submarine
Editor
Postoffice
Muziek
Sizzer
RTV-producer
Francoise Tanis
In samenwerking met
Hyves & LBi Lost Boys (online), Ketchum Pleon (PR)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Sara Lee International
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ONLY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Bekend maken van Pickwick Dutch Tea Blend. Een nieuw fenomeen op de Nederlandse theemarkt: Een blend die is gemaakt in co-creatie met een groep Nederlanders, geselecteerd onder de Pickwick fans op Hyves. Met Dutch Tea Blend worden nieuwe impulsen gegeven aan het zwarte thee segment dat door de komst van de 'smaakjes' theeën onder druk is komen te staan.

Doelgroep

Theedrinkend Nederland met de focus op de boodschappers: vrouwen 25 - 45 jaar.

Strategie/Concept

Alles draait om co-creatie met de consument. Uitgangspunt van deze co-creatie was de vraag waarom er eigenlijk wel een English Tea Blend is en geen Dutch Tea Blend? Vooral omdat de Nederlanders de eersten waren die de zwarte thee 400 jaar geleden naar Europa brachten en aanboden aan het Koningshuis. Daar mogen we best trots op zijn! Deze Hollandse trots is de rode draad binnen alle campagne elementen.

Media- en middelenstrategie

Alles begint bij de oproep aan alle Pickwick fans op Hyves. Een selecte groep heeft deelgenomen aan de co-creatie, is afgebeeld op de verpakking en heeft een prominente rol gespeeld binnen de PR-activiteiten. Er is zelfs een uniek porseleinen servies aangeboden aan het Koningshuis, geheel in traditie met 400 jaar terug. Het succesvolle tv-platform van de Pickwick Gardens biedt ons de mogelijkheid om dit bijzondere verhaal achter de Dutch Blend breed te communiceren. Om de nieuwe thee ook te kunnen proeven hebben we gesampled via print en online. Om de consument te activeren kunnen ze sparen voor een typisch Nederlands ritueel: de Dutch High Tea. Ook dit ritueel is in co-creatie tot stand gekomen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen