De campagne kent verschillende fasen: 1) Doe mee en upload de video van je kettingreactie op www.disneyxd.nl 2) Stem op de 10 beste video's 3) Bekendmaking van de winnaar online en op TV. De doelgroep is bereikt via TV, print, online (DISNEYXD.NL en Hyves), winkelvloer en LEGO WORLD. Bij Blokker en COOLCAT werd de campagne ondersteund met opvallend POS-materiaal, een gratis Phineas and Ferb Kettingreactie-Minimagazine (oplage 135.000) met daarin uitknipfiguren van de hoofdrolspelers en de verkoop van Phineas and Ferb speelgoed en t-shirts. Deze verscheidenheid aan producten werd tevens ingezet als te winnen prijzen. De winnende kettingreactie werd bovendien samen met Disney XD's presentator Levi van Kempen opnieuw opgebouwd, gefilmd en uitgezonden op de zender tijdens het finale-weekend. Op LEGO WORLD (70.000 bezoekers), konden kinderen hun kettingreactie oefenen onder begeleiding van een professional. De campagne bereikte 89% van de doelgroep en resulteerde in meer dan 1000 ingestuurde filmpjes. Het aantal kijkers van de serie steeg met 33% tijdens de campagne.