OV-chipkaart. Steeds meer mensen gaan om.

OV-chipkaart. Steeds meer mensen gaan om.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
NS Reizigers
Bureau
Van Wanten Etcetera
Jaar
2010
Paginanummer
334

Doelstelling

Al in 2010 zoveel mogelijk treinreizigers laten overstappen op reizen met de OV-chipkaart, vooruitlopend op volledige overgang in 2012. Reizigers stellen dit liever uit, omdat ze automatisch betalen wantrouwen en opzien tegen 'gedoe'. Dit willen we doorbreken. Doel: 730.000 treinreizigers die zich al in 2010 aanmelden voor reizen op saldo bij NS.

Doelgroep

Treinreizigers, focus op Voordeelurenabonnementhouders en regelmatige reizigers.

Concept

Bij een dergelijke complexe, omvangrijke en kwetsbare operatie ligt kritiek op de loer.Daarom 'verkopen' we de OV-chipkaart niet, maar maken we vragen en positieve ervaringen van reizigers zichtbaar.

Media- en middelenstrategie

Op tv demonstreren we met een klein drama hoe belangrijk het is ook 'om' te gaan: Julia is om, Romero nog niet. We stimuleren ook zelf 'om' te gaan via radio, dm, online advertising, ns.nl/om, stationsabri's en promoteams. Eén miljoen NS-reizigers hebben al in 2010 reizen op saldo aangevraagd bij NS (index 137).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken