OLA IJSTIJD

OLA IJSTIJD

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
OLA
Bureau
MTV Networks BV
Jaar
2009
Paginanummer
248

Nominatie 2009

Doelstelling

OLA is de kinderexpert in ijs en brengt de wereld van ijsjes voor kinderen op een creatieve manier tot leven.

Doelgroep

Alle 1,1 miljoen 7-12 jarigen in Nederland

Concept

OLA IJstijd, de ijsgrot waarin de OLA ijsprofessor (Meneer de Vries) kinderijsjes ontwikkelt op basis van dromen van kinderen. Kinderen konden hun eigen ijsje maken in zijn Droomijsmachine: het winnende ijsje werd echt gemaakt. Daarnaast in de OLA IJsgrot ook vele spelletjes en gadgets. Het verveelt nooit, net als de kinderijsjes van OLA

Media- en middelenstrategie

Sterk activerende TV-commercials op de zender Nickelodeon en op Nickelodeon.nl. Verwijzend naar www.olaijstijd. nl. Resultaat: ruim 610.000 unieke bezoekers (56 % van alle 7-12 jarigen) op deze website die gemiddeld 2x de site bezochten en er meer dan 5 minuten per bezoek bleven. Samen maakten ze meer dan 120.000 ijsjes (doelstelling: 50.000 deelnemers). Dat genereerde veel PRwaarde. Het verhaal van de OLA IJsprofessor deed zowel kinderen als ouders smelten en OLA’s marktaandeel aanzienlijk stijgen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken