NS Spoordeelwinkel

NS Spoordeelwinkel

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NS Reizigers
Bureau
Van Wanten
Jaar
2012
Paginanummer
119

Doelstelling

Verhoog de bekendheid voor de nieuwe online winkel van NS: de Spoordeelwinkel. Zet aan tot aankoop.

Doelgroep

Mensen met tijd om erop uit te gaan met de trein. Primair: vrouwen 50+ die graag samen reizen en zich laten verrassen met leuke reisideeën.

Concept

Samen erop uit met Spoordeel. We inspireren met leuke uitstapjes om met vriendinnen te beleven. We verleiden door de treinreis + uitje in één keer onder de aandacht te brengen. Echt Spoordeel. Met een frisse, glossy-look en typografie creëren we een eigentijdse en inspirerende belevingswereld.

Media- en middelenstrategie

Het budget is beperkt. Daarom communiceren we gericht in 2 campagne-lagen: 1. Inspiratie om de Spoordeelwinkel te bezoeken via radio, online advertising en advertenties. 2. Verleiding om concrete Spoordeel-aanbiedingen in de Spoordeelwinkel te kopen. Dicht op het reismoment en de boekingsomgeving: in de trein, eigen media en NS-site. Naamsbekendheid gestegen: 43 % (26% eind 2011), 190.000 verkochte uitjes (50% boven doelstelling).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken