NOKIA 20LIVES

NOKIA 20LIVES

Categorie
Durables
Adverteerder
NOKIA MOBILE PHONES
Bureau
EURO RSCG 4D
Jaar
2005
Paginanummer
196

Winnaar 2005

Doelstelling

Connecting People tot leven brengen, de merkwaarden laten beleven en uiteindelijk merkvoorkeur behouden in de hoogst competitieve markt voor mobiele telefoons, dat zijn de achterliggende doelen van dit project. Geruchtmakende initiatieven als Nokia 20Lives zijn het levende bewijs dat Nokia voor innovatie staat en het lef heeft om de grenzen te verkennen van digitale media.

Doelgroep

Jong volwassenen, 20 - 27 jaar met extra aandacht voor vrouwen. Mobiele telefoongebruikers die vervlochten zijn met hun telefoon en breedband internet. De kern van de doelgroep onderscheidt zich door een hoge participatiedrang: geen angst om zelf content te creëren en die te delen met anderen; bekend met fenomenen als blogs, fora en chat-omgevingen. Deze mensen staan centraal in socale netwerken en worden als experts gezien op het gebied van merken en gebruik van web en mobiel.

Concept

De creatieve strategie laat zich het beste vangen in de simpele claim: Connecting People to People. Nokia 20 Lives geeft deelnemers de kans om in korte tijd 20 verschillende levens te leiden. Elke dag opnieuw bepalen spelers de uitkomst van een cruciale dag in het leven van kleurrijke figuren uit de wereld van media, mode, muziek en film. Maak via web, mobiel en mail mee wat de strakke zakendame of de gladde playboy op hun pad treffen. Neem last-minute beslissingen voor de paparazzo of de stuntman. Alles in volledig interactieve hoge kwaliteit video, gefilmd vanuit het perspectief van de hoofdpersoon. Met alle dramatiek, opwinding, mislukkingen, succes en sex uit het echte leven. Omdat spelers bewust niet allemaal hetzelfde leven op dezelfde dag leven, ontstaat er een levendige uitwisseling van informatie en hints via duizenden weblogs, honderden fora en tientallen game sites.

Media- en middelenstrategie

Zelden is een mediastrategie zo vervlochten met een creatief concept. Doordat de anchorman van de inschrijf-campagne, onze gladde TellSell verkoper genaamd Phil Blitz, ook één van de 20 te beleven levens was, liepen campagne en online event naadloos in elkaar over. In reguliere 30-seconden commercials kondigde deze Phil Blitz zijn 3 minuten durende show aan die elke nacht pan-Europees op MTV werd uitgezonden. In deze show verkocht hij – hard selling - letterlijk het product Nokia 20Lives. In print stond de samenwerking met Metro centraal: zo werd de 20Lives show als TV programma opgenomen in het TV-overzicht en gebruikten we eenmalig een 4-pagina tellende wrap om Metro’s van zeven Europese landen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken