Het marktaandeel van Pepsi laat de laatste jaren een dalende lijn zien. Dit wordt vooral veroorzaakt door een afnemende spontane merkbekendheid. Daarom wil Pepsi deze verhogen (doel campagne Q3: +1%-punt) om hogere baseline verkopen te realiseren en aandeel te winnen. Door het merk weer zichtbaar te maken en aan muziek te koppelen denken we Pepsi weer bij jongeren op de kaart zetten.
Jongeren tussen de 16 en 21 en 'those who thirst for what's next'. Zij zijn hedonistisch, op zoek naar instant fun, open voor nieuwe dingen, energiek, superconnected en sociaal.
In de campagne 'Refresh the Remix' geeft Pepsi jongeren de mogelijkheid om zelf eenvoudig online een dance-track te maken met de Pepsi Music Machine. Hiervoor hebben we samengewerkt met een bekende Nederlandse DJ: Ricky Rivaro. Zijn nieuwste track kon door de deelnemers met de Pepsi Music Machine geremixt worden. Iedere dag werd er een iPod Touch verloot onder de deelnemers en de beste 10 inzendingen kregen een professionele Music Production Workshop bij SAE Institute.
De campagne was een online opvolging van de 'echte' Pepsi Music Machine die op een aantal dance evenementen is ingezet en heeft 7 weken geduurd. De campagne is aangejaagd met op TV, online en via social media. Het budget was beperkt daarom is voor de TVC is gebruik gemaakt van een internationale commercial met een tag-in voor "Refresh the Remix".