Mr.Smith

McCann Erickson / McCann Erickson

Bekijk deze campagne op pagina 382 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
McCann Erickson
Titel
TVC
Bureau
McCann Erickson
Account
Mady Angelino
Copy
Michiel Otting
Art
Leendert van der Plas
Strateeg
Ge Key
Opdrachtgever
Jetteke Olivierschat
Film/Productiemaatschappij
Stella Greenwood, Amiran Tchikhinachvili
Editor
Jasper Slik
Muziek
Studio de Keuken, Geert van Galen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van McCann Erickson
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van McCann Erickson
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Op een indringende manier duidelijk maken dat Kinderarbeid geen “ver-van-mijn-bed” probleem is waar je niets aan kunt doen.

Doelgroep

Politiek - maatschappelijk geïnteresseerde jongeren tussen 20 - 34 jaar.

Strategie/Concept

Maak de doelgroep ervan bewust dat de kans groot is dat je thuis wordt omringd door Kinderarbeid. Het resultaat van Kinderarbeid zit in de spullen die je koopt. Als je dat weet kun je er dus ook iets aan doen.

Media- en middelenstrategie

Eén hoofdmediumtype: TV (MTV). MTV networks kent en neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderdeel van de jongerencultuur en heeft als platform de grootste penetratie in deze doelgroep. De onverschilligheid kan het best doorbroken worden door de doelgroep te confronteren op het moment dat ze thuis zijn tussen hun eigen spullen. Via de website kun je zien om welke producten het gaat en wat je eraan kan doen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen