MODERNE TIJDEN, HET NIEUWE RIJDEN

MINISTERIE VAN VERKEER EN WATERSTAAT / SENTERNOVEM / Leo Burnett Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 386 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
MINISTERIE VAN VERKEER EN WATERSTAAT / SENTERNOVEM
Titel
Het Nieuwe Rijden
Bureau
Leo Burnett Amsterdam
Account
Sylvia Smit
Copy
Jan van den Bergh, Raoul Bakker art Joris van Elk, Bart BUs
Strateeg
Jos Kaspers
Opdrachtgever
ISABELLE VAN DEN HURK
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MINISTERIE VAN VERKEER EN WATERSTAAT / SENTERNOVEM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Leo Burnett Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Terugdringen van de CO2 uitstoot. Hiertoe moet de automobilist aangezet worden tot ander rijgedrag.

Doelgroep

Primair de mentale doelgroep: automobilisten die het “jakker stadium” voorbij zijn en open staan voor een nieuwe rijstijl.

Strategie/Concept

Men loopt niet spontaan warm voor Het Nieuwe Rijden. Het suggereerde een radicale verandering en was het niet persoonlijk relevant. Oplossing: Maak het relevant door de centrale belofte: relaxed rijden in een hectische wereld. Daarnaast moeten ook de feitelijke kenmerken van de nieuwe rijstijl gecommuniceerd worden. Deze bestaan uit meerdere rijstijl tips. De boodschap werd opgedeeld in hapklare brokken, één tip per uiting.

Media- en middelenstrategie

Het beïnvloeden van een rijstijl is moeilijk, Daarom is gekozen voor een druppel strategie. Primaire media zijn TV en Radio.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen