MILLENNIUMDOELEN

MILLENNIUMDOELEN

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
NCDO (NATIONALE COMMISSIE VOOR INTERNATIONALE SAMENWERKINGEN)
Bureau
Cygnus X-3
Jaar
2005
Paginanummer
390

Winnaar 2005

Doelstelling

Door alle aandacht voor Make Poverty History (Live8, Bono, Bob Geldof, etc.) is de daadwerkelijke aanleiding voor deze actie ondergesneeuwd. In 2000 hebben 189 landen afgesproken om voor 2015 de belangrijkste wereldprobelemen aan te pakken. Deze afspraken zijn vastgelegd in de zogenoemde millenniumdoelen. Maak de doelgroep bewust van deze millenniumdoelen.

Doelgroep

Primair: jongeren in de leeftijdscategorie 16 – 25 jaar. Secundair: 50-plussers.

Concept

Probeer elke mentale vluchtroute af te sluiten door niet te kiezen voor reclameverhaaltjes en derdewereldclichés. Neem afstand en koppel statistische feiten aan dagelijkse ‘voorwerpen’ die er beter aan toe zijn dan het overgrote deel van de wereldbevolking.

Media- en middelenstrategie

Outdoor (stationsaffichering, wildplakken, scholen/universiteiten), magazines, dagbladen (NRC, Volkskrant, AD), ambient (afvalbakken bij perrons) ondersteund door e-cards, sms, banners en (voor verdieping en call-to-action) de website millenniumdoelen.nl.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken