Miele Masters

Miele Masters

Categorie
Durables
Adverteerder
Miele Nederland B.V.
Bureau
laMarque
Jaar
2007
Paginanummer
182

Nominatie 2007

Doelstelling

Miele door middel van brand activation positioneren als autoriteit op het gebied van ‘thuisleven’.

Doelgroep

Mensen die hechten aan kwaliteit, comfort en zekerheid, van 30 jaar of ouder en met een bovenmodaal inkomen.

Concept

Om ook aanpalende producten te kunnen verkopen, moet het merk zich ontwikkelen van ‘relevant in het huishouden’ (wassen, koken en schoonmaken) tot ‘autoriteit in het thuisleven’ (kleden, eten en wonen). Om dit te realiseren heeft Miele haar status als superbrand gekoppeld aan de reputatie en uitstraling van verschillende autoriteiten die hun status reeds hebben opgebouwd binnen de relevante domeinen (mode, gastronomie of interieur), zoals meesterkok Rudolph van Veen en topcouturier Mart Visser.

Media- en middelenstrategie

Inspiratieve commercials op tv, verdieping met testimonials via print, radio, internet en pr, brand activation door middel van eigen kookprogramma, masterclasses en presentaties.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken