Met de Kamer van Koophandel weet je wel beter

Met de Kamer van Koophandel weet je wel beter

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Kamer van Koophandel (KvK)
Bureau
N=5, Kong Amsterdam
Jaar
2007
Paginanummer
48

Winnaar 2007

Doelstelling

Verdiepen van het beeld van de Kamer van Koophandel door de spontane bekendheid van de producten en diensten - bijvoorbeeld informatie over internationale handel en bedrijfsoverdracht - van de KvK te vergroten.

Doelgroep

Ondernemers met bedrijven tot 20 werknemers (95% van alle bedrijven in Nederland).

Concept

Ondanks een hoge naamsbekendheid van de KvK is de bekendheid van de producten en diensten onvoldoende. De ondernemer weet dat hij ‘eerst langs de Kamer van Koophandel’ moet gaan, maar niet precies waarvoor. De relevantie van de producten wordt dan ook centraal gezet in de campagne. Vanuit de ijzersterke campagnethematiek “Weet je wat jij zou moeten doen” kruipt de KvK meer dan ooit in de huid van de ondernemer. Waarbij we inspelen op zeer herkenbare situaties uit het dagelijks leven van de ondernemer. Zo portretteren we ondernemers die de welbekende en goedbedoelde adviezen opvolgen van vrienden en bekenden. Met van Koophandel weet je wel beter”.

Media- en middelenstrategie

Om een hoge spontane bekendheid te bereiken is continue aanwezigheid op relevante momenten en plaatsen in de massamedia noodzakelijk. Radio is - mede gelet op het budget - het hoofdmedium van deze campagne. Bij de mediainkoop heeft sterke sturing plaatsgevonden op (kosten)efficiëntie. TV is ingezet om de nieuwe thematiek neer te zetten en op gezette tijden de campagne een impuls te geven. TV is nog steeds het meest effectieve medium om snel een hoge bekendheid te generen onder een grote en diverse doelgroep. Specifieke themadagen worden binnen de campagne gericht via Radio en Internet gecommuniceerd. Voor de Startersdag, één van de belangrijkste evenementen van de KvK, werd middels een interactieve banner met een korte quiz gekeken naar je starterscapaciteiten. Met als belangrijkste uitkomst dat het verstandig is om de Startersdag te bezoeken. Want met de Kamer van Koophandel weet je wel beter.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken