Met Agis in Beweging

Met Agis in Beweging

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Agis Zorgverzekeringen
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2010
Paginanummer
290

Doelstelling

Positioneer Agis als de zorgverzekeraar die zich inzet voor gezondheidsbevordering en mensen helpt gezond en fit te blijven.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die een zorgverzekering nodig heeft.

Concept

Agis wil geen gezondheidsregels voorschrijven, maar mensen op een positieve manier betrekken. Iedereen begrijpt dat voldoende beweging de gezondheid bevordert. Agis maakt het alleen makkelijker om te bewegen door het bieden van diverse leuke beweegprogramma’s: Met Agis in Beweging. Omdat er bij Agis mensen werken die zelf uit de zorg komen, kunnen ze als geen ander goede en leuke beweegprogramma’s ontwikkelen. Dit vertellen we niet alleen, we laten het mensen vooral ervaren. Tram- en bushaltes werden omgebouwd tot ‘Agis Trimhaltes’, met in iedere halte een beweegoefening. Want als je toch op de tram of bus wacht, kun je net zo goed even lekker bewegen. Op een enorm ledscherm zagen voorbijgangers live ballonnen boven hun hoofd verschijnen, die reageerden op de bewegingen van de mensen. Zodra ze de ballon ‘aanraakten’, verplaatste hij zich om op een andere plek weer te verschijnen. Personal Trainer Carlo Lens gaf aan treinreizigers op het Centraal Station van Utrecht actieve work-outs. Uitgerust met headsets en aangemoedigd door straatdansers, kregen nietsvermoedende reizigers, geheel onverwachts, een dagelijkse dosis beweging. Op delangstebeweging.nl werd aangetoond dat je zelfs online heel goed kunt bewegen. Met een webcam kon men een beweging van 5 seconden opnemen en delen met vrienden, die de beweging vervolgden om zo de langste beweging van Nederland te maken.

Media- en middelenstrategie

Zeer uitgebreide mediamix. Interne aftrap van de campagne bij Agis zelf. Want als je wilt dat mensen meer bewegen, moet je zelf het goede voorbeeld geven. Op de eerste campagnedag kregen alle medewerkers een work-out van Carlo Lens. Extern werden tv, radio en print ingezet om het thema neer te zetten. Outdoor en online werden ingezet om mensen op relevante momenten te laten ervaren hoe leuk en makkelijk bewegen kan zijn.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken