Met Agis in Beweging

Agis Zorgverzekeringen / UbachsWisbrun/JWT

Bekijk deze campagne op pagina 290 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Agis Zorgverzekeringen
Titel
Zorgverzekeringen
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Olaf Steinbrecher, Juliëtte de Sévaux
Copy
Jeroen Ragas, Marthijn Klopper
Art
Gerard Foekema, Ivar van der Zwan, Jean Pierre Kin, Thuc Banh
Strateeg
Trudelies van der Poel, Olaf Steinbrecher
Opdrachtgever
Monique Poesse, Ton Roozendaal, Wankie Chan
Film/Productiemaatschappij
Rogier van der Ploeg (Czar)
RTV-producer
Sasja van Nie
Fotografie
Erik Hijweege
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Agis Zorgverzekeringen
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Positioneer Agis als de zorgverzekeraar die zich inzet voor gezondheidsbevordering en mensen helpt gezond en fit te blijven.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die een zorgverzekering nodig heeft.

Strategie/Concept

Agis wil geen gezondheidsregels voorschrijven, maar mensen op een positieve manier betrekken. Iedereen begrijpt dat voldoende beweging de gezondheid bevordert. Agis maakt het alleen makkelijker om te bewegen door het bieden van diverse leuke beweegprogramma’s: Met Agis in Beweging. Omdat er bij Agis mensen werken die zelf uit de zorg komen, kunnen ze als geen ander goede en leuke beweegprogramma’s ontwikkelen. Dit vertellen we niet alleen, we laten het mensen vooral ervaren. Tram- en bushaltes werden omgebouwd tot ‘Agis Trimhaltes’, met in iedere halte een beweegoefening. Want als je toch op de tram of bus wacht, kun je net zo goed even lekker bewegen. Op een enorm ledscherm zagen voorbijgangers live ballonnen boven hun hoofd verschijnen, die reageerden op de bewegingen van de mensen. Zodra ze de ballon ‘aanraakten’, verplaatste hij zich om op een andere plek weer te verschijnen. Personal Trainer Carlo Lens gaf aan treinreizigers op het Centraal Station van Utrecht actieve work-outs. Uitgerust met headsets en aangemoedigd door straatdansers, kregen nietsvermoedende reizigers, geheel onverwachts, een dagelijkse dosis beweging. Op delangstebeweging.nl werd aangetoond dat je zelfs online heel goed kunt bewegen. Met een webcam kon men een beweging van 5 seconden opnemen en delen met vrienden, die de beweging vervolgden om zo de langste beweging van Nederland te maken.

Media- en middelenstrategie

Zeer uitgebreide mediamix. Interne aftrap van de campagne bij Agis zelf. Want als je wilt dat mensen meer bewegen, moet je zelf het goede voorbeeld geven. Op de eerste campagnedag kregen alle medewerkers een work-out van Carlo Lens. Extern werden tv, radio en print ingezet om het thema neer te zetten. Outdoor en online werden ingezet om mensen op relevante momenten te laten ervaren hoe leuk en makkelijk bewegen kan zijn.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen