Medicijnen werken niet vanzelf. Neem ze wel goed in.

Medicijnen werken niet vanzelf. Neem ze wel goed in.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Ministerie van VWS
Bureau
imagine’
Jaar
2007
Paginanummer
387

Doelstelling

Noodzaak van het juiste gebruik van medicijnen bekend maken onder patiënten die medicijnen onregelmatig innemen of zelfs vergeten in te nemen.

Doelgroep

Massamediaal richt de voorlichtingscampagne zich op het algemeen Nederlands publiek. De belangrijkste subdoelgroep zijn de chronisch zieken.

Concept

Erkenning van het probleem. Stel medicijnen en het gebruik ervan als een positief uitgangspunt en spreek mensen aan op wat ze zelf kunnen doen door medicijnen goed volgens voorschrift in te nemen zodat ze hun werking kunnen doen.

Media- en middelenstrategie

TV en radio om het brede Nederlandse publiek te bereiken. Webvertising ter ondersteuning. Posters en narrowcasting bij ziekenhuizen en apotheken om de belangrijkste doelgroep, de chronisch zieken, aan te spreken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken