Magnum – Never Stop Playing

Magnum – Never Stop Playing

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNILEVER
Bureau
Glasnost
Jaar
2019
Paginanummer
206

Nominatie 2019

Doelstelling

Laat volwassen Nederland spelenderwijs zien en beleven dat Magnum het nummer een ijsmerk voor volwassenen is

Doelgroep

Volwassen Nederlanders (die gek zijn op ijs )

Merkomschrijving

Magnum is het eerste luxe ijs-product gericht op volwassenen en één van de meest vooraanstaande ijsmerken ter wereld, dat producten maakt met een perfecte balans tussen chocolade en ijs, die zo goed zijn, dat het het waard is om jezelf even te laten gaan

Concept

Wij Calvinistische Nederlanders zeggen al snel, “doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg” en leggen onszelf allerlei dingen op die we moeten en niet mogen. Maar dat maakt het leven wel erg saai en Magnum gelooft dat we allemaal mogen genieten want a day without pleasure is a day lost. Onderzoek wees uit dat mensen hun remmingen loslaten op het moment dat ze zich vrij voelen en letterlijk spelen. Niet voor niets zie je naast online gaming ook spelhallen, bowlingcentra en jeu de boules banen vol- met volwassenen! Met de Never Stop Playing campagne – waarin Magnum, White Chocolate and Cookies heeft gepositioneerd als speelse zusje- speelt ze in op de trend van play en inspireert Magnum mensen trouw te zijn aan zichzelf en zich te laten gaan.

Media- en middelenstrategie

Om alle volwassen Nederlanders te bereiken zijn de eerste weken mass media met verschillende, speelse, contextuele uitingen ingezet. Er is vervolgens gekozen voor een vernieuwde full funnel media inzet: dankzij geo, moment en weers targetting is de campagne niet alleen nog relevanter voor de doelgroep maar ook effectiever geweest. Zo heeft Magnum de hele zomer met goed weer kunnen communiceren en engaged consumenten kunnen retargetten met performance en geomarketing campagnes naar Magnum's delivery partners (o.a. Thuisbezorgd). Om te zorgen dat mensen het niet alleen zouden zien maar er ook over gaan praten en het gaan beleven zijn o.a. eigen Magnum winkels geopend, is er samenwerking met Chantal's Pyjama Party geweest en is de Magnum Playground georganiseerd. De Magnum Playground was een PR evenement waarin BNNers, influencers en pers beleefden hoe het is om jezelf helemaal te laten gaan en to Never Stop Playing. Zij hebben dit massaal hebben gedeeld met hun publiek en Magnum's doelgroep.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken