Maak de smaak

Maak de smaak

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Lay's
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2010
Paginanummer
264

Winnaar 2010

Doelstelling

Steeds meer consumenten stappen over op huismerken. Lay's wil daarom merkvoorkeur creëren met een campagne die consumenten actief betrekt bij het merk en de positie van Lay's als de lekkerste chips van Nederland bevestigen.

Doelgroep

Alle eigenwijze Nederlandse chipsliefhebbers tussen de 13-54 jaar.

Concept

Lay's roept iedereen op om de nieuwe Lay's smaak te bedenken: Lay's Maak de Smaak! De winnaar krijgt € 25.000,- + 1% van de omzet van de nieuwe smaak.

Media- en middelenstrategie

De campagne bestond uit 4 fases: De consument werd opgeroepen om smaken in te sturen (678.682 smaken). Vervolgens zijn de finalisten gekozen door een jury onder leiding van Joop Braakhekke: Mango Red Chilli, Nr. 66 Babi Pangang en Patatje Joppie. Nederland werd gevraagd op deze smaken te stemmen. Uiteindelijk werd de winnaar Patatje Joppie bekend gemaakt. De gehele campagne is gedragen door diverse media en middelen: TVC, TV Branded content, Online, Mobile, Dagbladen, Straat-activatie, Instore en On-Pack.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken