De campagne fases: 1) Werving. Nederland is via een 360 campagne uitgedaagd om de nieuwe chipssmaak te bedenken. Men heeft massaal gereageerd: 310.871 (doel: 150.000) mensen stuurde samen 678.682 (doel: 375.000) smaken in. 2) Selectie. Lay's bedankt Nederland voor deelname (dagbladadvertentie). De finalisten zijn gekozen door een jury o.l.v Joop Braakhekke. Mango Red Chilli, Nr. 66 Babi Pangang en Patatje Joppie waren de 3 finalisten. 3) Gevecht. De finalisten hebben samen met Lay's campagne gevoerd voor hun eigen smaak. Deze strijd is ondersteund door een 360 campagne. Nederlanders konden de 3 smaken kopen en stemmen op hun favoriet: 216.739 door 184.242 (doel 125.000) unieke deelnemers. Er gingen ruim 6 miljoen zakken over de toonbank in 2 maanden tijd. 3 keer meer dan voorspeld! 4) Onthulling. Patatje Joppie was de overduidelijke winnaar met 72% van de stemmen. Joop Braakhekke heeft de winnaar in Life 4 You bekend gemaakt. Patatje Joppie wordt in 2011 als Limited Edition in het assortiment van Lay's opgenomen. De gemiddelde bekendheid van de campagne maart-november was 60%. In de diverse fases zijn op verschillende wijze de volgende media/middelen ingezet: TVC, TV Branded content, Online, Mobile, Dagbladen, Straat-activatie, Instore en On-Pack.