Kerst is magisch als je het samen viert! Hoe Coca-Cola de magie van kerst verspreid door Nederland

Kerst is magisch als je het samen viert! Hoe Coca-Cola de magie van kerst verspreid door Nederland

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
COCA-COLA NEDERLAND
Bureau
UM Nederland
Jaar
2021
Paginanummer
228

Doelstelling

Nederland, binnen de geldende coronaregels, de magie van kerst laten beleven.
Want Coca-Cola=Kerst

Doelgroep

Heel Nederland (13+)

Merkomschrijving

In 2021 kwam Coca-Cola met de nieuwe brand identity ‘Real Magic’. Deze staat voor de magie die het merk al jarenlang brengt in momenten die we met elkaar delen.

Concept

De magie van Kerst vier je samen. Met die boodschap benadrukt Coca-Cola de magie van verbondenheid en saamhorigheid tijdens de feestdagen. Deze eerste kerstcampagne vanuit het Real Magic platform draagt een eenvoudige en feestelijke boodschap uit van eenheid, inclusie en positiviteit. Ter bewijsvoering ontwikkelde Coca-Cola Nederland het lokale creative storytelling concept #vierdemagievankerst. Een contentconcept waarin samen met vaste Coca-Cola partners de magie van kerst werd verspreid.

Media- en middelenstrategie

De kerstperiode wordt in media gedomineerd door supermarkten en webwinkels. In deze strategie ging Coca-Cola daarom het gevecht niet aan op bereik in ATL, maar stond impact centraal. We legden de basis met middelen passend bij het Real-Magic platform én het Kerst-umfeld. Via impactvolle TVC en OOH werd kerst al vroeg omarmd en op kerstzender RTL8 werden meer dan 100 kerstfilms geclaimd met special advertising.

Maar de échte magie: die ontstond in owned middelen en door earned bereik. Met partner Ajax en via brand ambassadors als Pip Pellens en Bram Krikke zochten we in social media naar mensen die wel een extraatje hadden verdiend. De Coca-Cola Kersttruck (inclusief Kerstman) ging vervolgens op pad om hen de magie van kerst te laten ervaren. Dit leverde magische content op waarmee Coca-Cola op een unieke manier wist te inspireren de magie van kerst samen te vieren.

De activatie vormde ook het hart van het geïntegreerde partnership met AdAlliance. RTL Boulevard deed verslag van de actie en van de kersthit die Jaap Reesema en Nick Schilder schreven op het campagnethema. Natuurlijk mocht de All You Need Is Love kerstspecial ook niet ontbreken. Op een magische locatie in Amsterdam speelde de Coca-Cola truck de hoofdrol in het samenbrengen van families voor kerst. Samenbrengen was ook het thema van de Coca-Cola Kerstlunch met podcast-partner Tonny Media waar luisteraars aan mochten schuiven bij de speciale kerststuitzending van de Zelfspodcast.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken