&-JONGERENCAMPAGNE

MINISTER VOOR VREEMDELINGENZAKEN EN INTEGRATIE / Publicis Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 378 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
MINISTER VOOR VREEMDELINGENZAKEN EN INTEGRATIE
Titel
Voorlichting
Bureau
Publicis Amsterdam
Account
Hans Bauman/ Evelien Ollongren
Copy
Roel van der Linden
Art
Soeniel Balak
Strateeg
Ila Kasem (Van de Bunt)
Opdrachtgever
JOSIEN KUIPER, GUSJE VAN DER DONK
Film/Productiemaatschappij
10" leaders: TwoThings, 90" items: Xsaga
Muziek
Studio de Keuken
RTV-producer
Frank van Ree, Manon Langelaar, Conny Brak (Xsaga)
Fotografie
Morad Bouchakour
Illustraties
Logo: Niels Meulman, Typografie leaders: TwoThings
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MINISTER VOOR VREEMDELINGENZAKEN EN INTEGRATIE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Breng goede voorbeelden van positieve interactie tussen mensen uit verschillende culturen voor het voetlicht. Hiermee bieden we een tegenwicht aan alle negatieve publiciteit en sentiment over allochtonen en integratie.

Doelgroep

We richtten ons in de eerste fase op jongeren (13-25 jaar), met een nadruk op die groepen die neutraal of sceptisch staan ten opzichte van integratie. Zij zijn de toekomst van Nederland, en trendsettend voor de bredere doelgroep, het Nederlandse publiek van 13-55 jaar, die we in de volgende fase van de campagne (vanaf 31 januari 2006) willen bereiken.

Strategie/Concept

Door het nieuwe merk ’&’ te introduceren stappen we over beladen begrippen als integratie, allochtoon en autochtoon heen en maken we dit beeldmerk de afzender van de goede voorbeelden van interculturele interactie. Niet belerend en vooral niet opgelegd door ’Den Haag’. TITEL &-JONGERENCAMPAGNE 379 90" redactionele commercials NON-PROFIT OVERHEID

Media- en middelenstrategie

We laten het nieuwe merk via de jongerencultuur door dringen tot die doelgroepen die neutraal en licht sceptisch staan ten opzichte van integratie. Dit doen we niet door middel van een traditionele massamediale campagne, maar door het merk te laten infiltreren in hun leefwereld, door: - Eerst te ‘teasen’ met alleen het logo op boomerangkaarten, in de Metro, Spits, NL10, NL20, op internet, straatgraffiti, magneten, lichtprojecties, VJ’s en artiesten met t-shirts en tenslotte 3 verschillende 10 seconden leaders op MTV, TMF, The Box en in de bioscoop. - En hierna de goede voorbeelden zelf de hoofdrol te laten spelen in outdoor, Metro, Spits, NL10, NL20 en in elf verschillende 90 seconden semi-redactionele commercials op MTV, TMF en the Box.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen