&-JONGERENCAMPAGNE

&-JONGERENCAMPAGNE

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTER VOOR VREEMDELINGENZAKEN EN INTEGRATIE
Bureau
Publicis Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
378

Doelstelling

Breng goede voorbeelden van positieve interactie tussen mensen uit verschillende culturen voor het voetlicht. Hiermee bieden we een tegenwicht aan alle negatieve publiciteit en sentiment over allochtonen en integratie.

Doelgroep

We richtten ons in de eerste fase op jongeren (13-25 jaar), met een nadruk op die groepen die neutraal of sceptisch staan ten opzichte van integratie. Zij zijn de toekomst van Nederland, en trendsettend voor de bredere doelgroep, het Nederlandse publiek van 13-55 jaar, die we in de volgende fase van de campagne (vanaf 31 januari 2006) willen bereiken.

Concept

Door het nieuwe merk ’&’ te introduceren stappen we over beladen begrippen als integratie, allochtoon en autochtoon heen en maken we dit beeldmerk de afzender van de goede voorbeelden van interculturele interactie. Niet belerend en vooral niet opgelegd door ’Den Haag’. TITEL &-JONGERENCAMPAGNE 379 90" redactionele commercials NON-PROFIT OVERHEID

Media- en middelenstrategie

We laten het nieuwe merk via de jongerencultuur door dringen tot die doelgroepen die neutraal en licht sceptisch staan ten opzichte van integratie. Dit doen we niet door middel van een traditionele massamediale campagne, maar door het merk te laten infiltreren in hun leefwereld, door: - Eerst te ‘teasen’ met alleen het logo op boomerangkaarten, in de Metro, Spits, NL10, NL20, op internet, straatgraffiti, magneten, lichtprojecties, VJ’s en artiesten met t-shirts en tenslotte 3 verschillende 10 seconden leaders op MTV, TMF, The Box en in de bioscoop. - En hierna de goede voorbeelden zelf de hoofdrol te laten spelen in outdoor, Metro, Spits, NL10, NL20 en in elf verschillende 90 seconden semi-redactionele commercials op MTV, TMF en the Box.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken