Join the Royal Club

Join the Royal Club

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
VRUMONA/ROYAL CLUB
Bureau
ALFRED International
Jaar
2019
Paginanummer
216

Doelstelling

Versterk de mentale aanwezigheid van Royal Club als merk dat staat voor uitgesproken keuzes.

Doelgroep

25-55 M/V. Zelfbewuste mensen die gewone frisdrank eigenlijk een beetje ontgroeid zijn, maar toch vaak met één van de mainstream merken eindigen, omdat ze zich te weinig bezighouden met frisdrank om daarin heel bewuste, weloverwogen keuzes te maken.

Merkomschrijving

Royal Club is grondlegger van het volwassen frissegment. Het is een stijlvol en uitgesproken merk, dat sinds 2016 met de campagne 'Doe maar een frisje' stelling neemt tegen onverschilligheid. Onverschilligheid leidt er immers toe dat mensen eindigen met één van de gangbare grote frisdrankmerken, en niet met Royal Club. Nu Royal Club door het toetreden van andere spelers niet langer in haar eentje het volwassen frissegment vormt, wil het merk zijn 'kruistocht' tegen onverschilligheid nog nadrukkelijker van een Royal Club-stempel voorzien.

Concept

Choosers will be winners. Terwijl de vorige campagne vooral de negatieve gevolgen van onverschilligheid toonde, draait dit concept om de positieve gevolgen van keuzes maken. De nieuwe campagneregel 'Join the Royal Club' is een prikkelende uitnodiging aan iedereen die nog geen keuzes maakt. Het is geen fysieke club, maar een fictieve plek waar mensen die duidelijke keuzes maken, op een voetstuk worden geplaatst. Dit alles met de nodige zelfrelativering, want als frisdrankmerk moet je het natuurlijk niet te hoog in je bol krijgen. Maar door Royal Club te drinken, maak je wel een lekker statement.

Media- en middelenstrategie

TV zorgt voor brede bekendheid en ontvouwt een aspirationele Royal Club-wereld waarin de loser van de vorige campagne tot held is uitgegroeid die in een split second de zwaarste keuzes maakt. OOH/DOOH, online-video, social gifs en display stimuleren overweging, door vanuit de sfeer van de commercial meer op productniveau te communiceren. Social ads en winkelvloeractivatie zetten tot aankoop aan. Consequente inzet van unieke brand assets, zoals spokesperson David (de Royal Club-man), de pay-off, de kleuren goud en zwart en de stijlvolle bar-setting zorgen dat alles optelt en eenduidig het Royal Club-gevoel uitdraagt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken