Interpolis Preventiecampagne

Interpolis / FHV BBDO

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 176 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Interpolis
Titel
Verzekeringen
Bureau
FHV BBDO
Account
Anja Froeling, Jeroen Natrop, Niki Lodder (FHV BBDO), Eva van Pelt (HIT-PR), Linda Ho-Sam-Sooi, Eleonora Petraglia, Danny Marbus (OMD)
Copy
Peggy van Neer, Mark Muller (FHV BBDO), Josien de Bruin (HIT-PR)
Art
Peter Hamelinck, Martin Cornelissen (FHV BBDO), Reijer van Kasteren (HIT-PR)
Strateeg
Corinne Genestay (FHV BBDO), Cees Faes (HIT- PR), Moniek Hallingse (OMD)
Opdrachtgever
Ingrid Nagtzaam, René van Gerwen, Manon van Heems, Viola van der Zanden, Simone Huibers.
Film/Productiemaatschappij
First on Mars (Herman Poppelaars)
Editor
Postoffice
Muziek
Stephan Geusebroek
RTV-producer
Hanneke Kampschreur
Fotografie
Scheepens reclame adviseurs
In samenwerking met
OMD Nederland, HIT-PR
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Interpolis
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel winnaars

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Vergroten van de merkvoorkeur door mensen te laten zien dat er meer is dan verzekeren alleen.

Doelgroep

Nederlanders - particulieren en ondernemers - die bankieren bij de Rabobank. Het exclusieve distributiekanaal van Interpolis. Inzicht: Nederlanders zijn het best verzekerde volk ter wereld. Jarenlang hebben verzekeraars mensen opgevoed met de gedachte dat ze hun zekerheid konden afkopen door zich te verzekeren. Niet vreemd dus dat mensen geen idee hebben welke risico's ze lopen en wat ze zelf kunnen doen om schade te voorkomen of te beperken.

Strategie/Concept

Interpolis is de eerste verzekeraar die glashelder maakt dat mensen met verzekeren alleen niet geholpen zijn. Interpolis kijkt eerst naar de risico's die mensen lopen en geeft oplossingen waarmee risico's kunnen worden beperkt of zelfs voorkomen. Daarna wordt pas gekeken naar verzekeren. Nadat we in de vorige campagne mensen opriepen hun gezond verstand te gebruiken en niet zomaar alles te verzekeren, gaan we in deze campagne nog een stap verder. We maken Nederland bewust van het belang van preventie als alternatief voor verzekeren. Met laagdrempelige oplossingen motiveren we mensen om zelf met preventie aan de slag te gaan. Daarvoor introduceren we de Interpolis Preventiewinkel. Centraal in de campagne staat de laagdrempeligheid, maar vooral de positieve gevolgen van het nemen van preventiemaatregelen. Door het heel tastbaar en concreet te maken, zet Interpolis ook preventie glashelder op de kaart.

Media- en middelenstrategie

Met een uitgekiende mediastrategie maken we de Interpolis Preventiewinkel bekend en activeren we mensen er ook naar toe te gaan. Met televisie en radio maken we de winkel zichtbaar bij een groot publiek. PR heeft een belangrijke rol gespeeld om inhoud en uitleg te geven aan het begrip preventie als onderdeel van onze nieuwe visie op verzekeren. Online, print, huis-aan-huis, Rabobankcommunicatie, promotieteams en sampling hebben mensen naar zowel de online winkel, de pop up stores als de mobiele preventietruck geleid.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen