Interpolis Preventiecampagne

Interpolis Preventiecampagne

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Interpolis
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2010
Paginanummer
176

Winnaar 2010

Doelstelling

Vergroten van de merkvoorkeur door mensen te laten zien dat er meer is dan verzekeren alleen.

Doelgroep

Nederlanders - particulieren en ondernemers - die bankieren bij de Rabobank. Het exclusieve distributiekanaal van Interpolis. Inzicht: Nederlanders zijn het best verzekerde volk ter wereld. Jarenlang hebben verzekeraars mensen opgevoed met de gedachte dat ze hun zekerheid konden afkopen door zich te verzekeren. Niet vreemd dus dat mensen geen idee hebben welke risico's ze lopen en wat ze zelf kunnen doen om schade te voorkomen of te beperken.

Concept

Interpolis is de eerste verzekeraar die glashelder maakt dat mensen met verzekeren alleen niet geholpen zijn. Interpolis kijkt eerst naar de risico's die mensen lopen en geeft oplossingen waarmee risico's kunnen worden beperkt of zelfs voorkomen. Daarna wordt pas gekeken naar verzekeren. Nadat we in de vorige campagne mensen opriepen hun gezond verstand te gebruiken en niet zomaar alles te verzekeren, gaan we in deze campagne nog een stap verder. We maken Nederland bewust van het belang van preventie als alternatief voor verzekeren. Met laagdrempelige oplossingen motiveren we mensen om zelf met preventie aan de slag te gaan. Daarvoor introduceren we de Interpolis Preventiewinkel. Centraal in de campagne staat de laagdrempeligheid, maar vooral de positieve gevolgen van het nemen van preventiemaatregelen. Door het heel tastbaar en concreet te maken, zet Interpolis ook preventie glashelder op de kaart.

Media- en middelenstrategie

Met een uitgekiende mediastrategie maken we de Interpolis Preventiewinkel bekend en activeren we mensen er ook naar toe te gaan. Met televisie en radio maken we de winkel zichtbaar bij een groot publiek. PR heeft een belangrijke rol gespeeld om inhoud en uitleg te geven aan het begrip preventie als onderdeel van onze nieuwe visie op verzekeren. Online, print, huis-aan-huis, Rabobankcommunicatie, promotieteams en sampling hebben mensen naar zowel de online winkel, de pop up stores als de mobiele preventietruck geleid.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken