ING Pirateneiland SAIL 2010

ING Pirateneiland SAIL 2010

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
ING
Bureau
ING Communicatie
Jaar
2010
Paginanummer
324

Doelstelling

Het creëren van de ultieme beleving voorafgaand en tijdens SAIL 2010, en daarmee als hoofdsponsor van Sail het evenement nog aantrekkelijker maken. Bijdragen aan sympathie en zichtbaarheid voor het ING merk.

Doelgroep

Enerzijds basisschool kinderen (waar Sail tot dan toe nog geen programmering voor had) en hun ouders, (dag), anderzijds de jong volwassene (avond).

Concept

Thematiek Piraten als basis nemen om het 17e eeuwse zeemanschap voor jong en oud aantrekkelijk te maken. Middels storytelling tot een concept komen dat alle middelen aan elkaar verbindt. Het verhaal over piraat JoJo die samen met ING leeuwtje Numa op zoek gaat naar de Gouden Leeuw is de basis voor alle communicatie naar kids.

Media- en middelenstrategie

Via het piratenverhaal is een creatieve, innovatieve, gefaseerde, geïntegreerde aanpak gerealiseerd, middels marketingcommunicatie (radio non-spot 538, content deal Telegraaf), pr, interne communicatie, BTL, hospitality, activatie/event en outdoor spectacular. De verhaallijn begon half Juli in een stripboek, werd eind Juli doorvertaald naar het Pirateneiland in 3D en de online game, het kwam terug in z.g. 'theming' op het Pirateneiland en in de musical die tijdens SAIL op het eiland werd opgevoerd. Op innovatieve wijze is de ultieme beleving gecreëerd, door bijvoorbeeld de inzet van moderne technologieën zoals Augmented Reality (Pirateneiland 3D, ism Telegraaf), maar ook door het publiek mee te nemen in het Piratenverhaal met als hoogtepunt de inzet en realisatie van het Pirateneiland zelf. Gekoppeld aan een marketingactie voor de Pinniemaat met piratenstickers werd p.o.s. materiaal en (e)mailings ingezet.De gratis download van Armin van Buuren en de inzet van zijn social media netwerk ter promotie, de samenwerking met Radio 538 (ook op het gebied van social media), hebben voor het aanjagen naar de jong volwassene gezorgd. De Interne website SAILing maakte dat alle medewerkers van de ING geënthousiasmeerd werden voor het project.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken