McDonald's heeft een uniek en hoogwaardig ijs- en milkshake assortiment (McFlurry en Milk Shake). Hierin zit nog veel potentie; Nederlanders houden immers van zuivel. Het merk is echter nog niet top-of-mind bij consumenten wanneer ze zin hebben in ijs of milkshakes. Daarom laten we zien dat McDonald's niet alleen het typische hamburgerrestaurant is, maar dat er ook constante variatie en vernieuwing zit in het McFlurry- en Milk Shake aanbod. Dit maken we gedurende het hele jaar zichtbaar door de nieuwe smaken structureel te communiceren als vast onderdeel van reguliere McDonald's campagnes.
Nu we de bekendheid van het assortiment hebben vergroot, kunnen we op geloofwaardige wijze de positionering van McDonald's als ijs- en milkshake bestemming verder laden. Vlak voor de zomer wijden we een campagne volledig aan McFlurry's en Milk Shakes: een primeur voor McDonald's. Het creatieve idee is: 'met de zomer in aantocht, grijp je alles aan voor een ijsje'. De TV-commercial dramatiseert dit gegeven. Ook de andere media spelen in op het verlangen naar de zomer dat mensen in het voorjaar bezighoudt. Door een campagne te voeren over ijs en milkshakes op het moment dat iedereen daar weer zin in krijgt, maximaliseren we succesvol de relevantie van het aanbod en kapitaliseren we op het impulseffect van het te verwachten mooie weer.