HUSSELEN

HUSSELEN

Categorie
Retail
Adverteerder
IKEA
Bureau
LEMZ
Jaar
2008
Paginanummer
560

Nominatie 2008

Doelstelling

Design your own life van IKEA verder tot leven brengen door mensen hun eigen creativiteit te laten gebruiken bij het inrichten van hun huis en daarmee de emotionele band met IKEA te versterken.

Doelgroep

Alle consumenten in Nederland.

Concept

IKEA vindt dat je niemand nodig hebt om je te vertellen hoe je moet leven: Design your own life. Na het statement ‘Iedereen is Designer’ laat IKEA je in vervolgcampagnes ervaren hoe je zelf creatief kunt zijn met inrichten. Omdat een beetje designer experimenteert, introduceert IKEA Husselen. Husselen is schuiven met je meubels om een nieuwe draai aan je interieur te geven. Als er een lege plek ontstaat kan je altijd bij IKEA terecht voor inspiratie. Na Husselen laat IKEA alle designers later in het jaar Spelen met Ruimte en brengt ze de wensen en smaken van het gezin samen in de woonkamer (Opknussen).

Media- en middelenstrategie

De geïntegreerde campagne maakt van Husselen een aanstekelijk fenomeen, met als basis een speciaal Husselnummer om mensen in alle media op gang te brengen. We starten met een PR offensief en het betrekken van de IKEA FAMILY leden. De pers ontvangt het Husselnummer via de speciale perskit. De CD geven we ook aan de IKEA medewerkers en als gratis download op de actiesite. In de TV commercial gaat een stel enthousiast Husselen. Abri’s tonen husselende mensen in het straatbeeld. Online advertising genereert bezoekers voor de actiesite waar je online kan Husselen alvorens thuis echt aan de slag te gaan. Bezoekers worden doorverwezen naar de IKEA site en planners. In de 12 IKEA vestigingen wordt gehusseld met banieren, posters en het Husselnummer op instore radio. In het restaurant kunnen bezoekers genieten van een tijdelijke Husselpot. Voor iedereen die na het Husselen meubels over heeft organiseert IKEA een Husselmarkt. Daar kunnen meubels geruild worden met andere Husselaars en biedt IKEA gratis nieuwe producten voor de deelnemers. Husselen wordt al snel een begrip met honderdduizenden mensen die experimenteren met hun interieur.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken