Hoe diep kun je gaan.

Hoe diep kun je gaan.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Bureau
LG&F
Jaar
2007
Paginanummer
383

Nominatie 2007

Doelstelling

Maak jongeren bewust van de risico’s van schulden.

Doelgroep

Jongeren rond 18 jaar, die net uit huis zijn of op het punt staan om uit huis te gaan. Een moment waarop jongeren gevoelig zijn voor onverstandig uitgave- en leengedrag. Vanaf 18 jaar kan er worden gekocht op krediet.

Concept

Als we jongeren op hun woord moeten geloven, hebben ze hun financiën onder controle en is geld lenen voor losers. Onderzoek wijst echter uit dat jongeren steeds jonger, vaker en dieper in het rood staan. Door met een verborgen camera te filmen hoe makkelijk het voor student Thijs is om in winkels en via internet ongelimiteerd op krediet te kopen, is de discussie tussen jongeren op gang gebracht. De mini-documentaire is viraal verspreid via jongerenweblogs en sites. De discussie werd gestimuleerd door gebruik te maken van hun eigen communicatiemedia, o.a. Hyves, Youtube en TMF.

Media- en middelenstrategie

Online (website, viral, hyves, Youtube, weblogs), Non-spot televisie (themaweek schulden i.s.m. TMF , forum op TMF site), free publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken