Hey Lieffie

Hey Lieffie

Categorie
Durables
Adverteerder
Renault
Bureau
Publicis
Jaar
2007
Paginanummer
188

Doelstelling

Introduceren van de nieuwe Renault Twingo bij de doelgroep.

Doelgroep

Huidige en voormalige vrouwelijke Twingo-rijders in de leeftijd van 25 tot 40 jaar.

Concept

Voor de doelgroep is de Twingo niet zomaar een auto. Door onder andere het opvallende design heeft de Twingo een speciaal plekje in het vrouwenhart veroverd. Voor de doelgroep is de Twingo een soort vriendin geworden die altijd klaarstaat om je overal naartoe te brengen. Door de doelgroep niet als autokoper te benaderen, maar als vriendin, creëren we rumoer rond de nieuwe Twingo. Er is gekozen voor een teaser-dm: de doelgroep ontvangt een brief die afkomstig is van een vriendin die in Parijs de nieuwe Twingo heeft gespot.

Media- en middelenstrategie

De teasermailing naar 30.000 (potentiële) Twingo-rijdsters is een week later opgevolgd door een mailing van Renault met daarin de uitnodiging om naar de dealer te komen. Vervolgens zijn er Boomerang-kaarten ingezet. De teasermailing bestaat uit een handgeschreven brief met in de envelop twee snapshots van de nieuwe Twingo in Parijs. Afzender van de mailing is de mysterieuze vriendin M. De authentieke aanpak van de teasende mailing heeft met beperkt budget zeer veel free publicity* opgeleverd in zowel nationale als internationale media. Hiermee is 81% van alle vrouwen in de leeftijdsgroep 20 tot 49 jaar bereikt. Daarom is deze mailing misschien wel de meest spraakmakende dm van 2007. * Berichtgeving op het NOS-journaal en bij Hart van Nederland; in 8 landelijke en 27 regionale kranten; op 5 nationale radiozenders en op meer dan 100 websites met daarop zo’n 900 reacties van bezoekers. De mailing is niet alleen in Nederland in de media gekomen, maar ook in Engeland, Spanje, Zwitserland, Duitsland, België, Frankrijk, Hongarije en zelfs Canada.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken