Het Nederland van

Nationale-Nederlanden / UbachsWisbrun/JWT

Bekijk deze campagne op pagina 332 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Nationale-Nederlanden
Titel
Verzekeringen
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Edgar Molenaars, Olaf Steinbrecher, Charlene Thomas, Lisa Mérelle
Copy
Thijs de Boer
Art
Martijn van der Werf
Strateeg
Jan Bouts, Ralph Wisbrun
Opdrachtgever
Hans van Avendonk, Nanne Bos, Daniel Doornhein, Gabriell Rutgrink, Michel Teeuwisse
Film/Productiemaatschappij
Johan Kramer (Christel Palace)
Muziek
Ralf Hildenbeutel
RTV-producer
Sasja van Nie
Fotografie
Arno Bosma
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Nationale-Nederlanden
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Positioneer Nationale-Nederlanden als de verzekeraar die is ontwaakt en weer voor echte zekerheid zorgt in Nederland. Maak Nationale-Nederlanden mentaal marktleider van de categorie Verzekeringen.

Doelgroep

1. Afhankelijk van de propositie; CFO’s en CEO’s van bedrijven, ondernemers en particulieren.2. Tussenpersonen.

Strategie/Concept

Nederland is de laatste jaren sterk veranderd. Op sociaal gebied; Nederland individualiseert. Nederland is pluriform geworden, er is niet één Nederland meer. Maar ook op politiek gebied veranderen we. En last but not least zijn we wakker geschud op financieel-economisch gebied. De kredietcrisis. De recessie. Het nieuwe Nederland heeft er zo allerlei nieuwe onzekerheden bij gekregen. Niet in de laatste plaats veroorzaakt door partijen die juist voor zekerheid moesten zorgen. Banken en verzekeraars. Nederland verloor het vertrouwen in financiële instellingen. Nationale-Nederlanden is de verzekeraar die is ontwaakt, die heeft gehoord en geluisterd en hier echt wat mee doet. De verzekeraar die weer voor echte zekerheid zorgt in Het Nederland van Nu. We laten issues in het leven van mensen en bedrijven zien zoals het is. Met alle problemen, kansen, hoop. En de nieuwe zekerheden die Nationale-Nederlanden daar tegenover zet. Ofwel: Echte leven, echte zekerheden.

Media- en middelenstrategie

Zeer uitgebreide mediamix. Er is een opiniërende laag, waarin middels paginagrote advertenties in landelijke dagbladen en opiniebladen en radiocommercials de visie van Nationale-Nederlanden op actuele issues die in Nederland leven, duidelijk wordt.Concrete productproposities worden gecommuniceerd middels TV- en radiocommercials, advertenties, outdoor en online. Uitgebreid programma richting de tussenpersonen, middels advertenties, (e-)mailings en nieuwsbrieven. Website hetnederlandvan2010.nl, waarin iedere Nederlander in december zijn eigen jaaroverzicht kon maken en delen met zijn vrienden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen