Help Alzheimer overwinnen, dan hoeft niemand zichzelf te verliezen.

Help Alzheimer overwinnen, dan hoeft niemand zichzelf te verliezen.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
ALZHEIMER NEDERLAND
Bureau
N=5
Jaar
2013
Paginanummer
340

Doelstelling

Maak de gevolgen van Alzheimer urgent en creëer conversie - donaties, vrijwilligers.

Doelgroep

30-plussers die zich niet betrokken voelen bij Alzheimer.

Concept

Alzheimer is een ontluisterende ziekte waarbij patiënten uiteindelijk alles verliezen: geheugen, identiteit, emoties. De campagne maakt de ziekte urgent door mensen even in verwarring te brengen. Hierdoor voelen ze een moment hoe een patiënt met alzheimer zich voelt. We verleiden mensen zich te identificeren met een patiënt. Daardoor is deze 'ouderdomsziekte' ineens geen ver-van-mijn-bed-show meer, maar tastbaar, invoelbaar en dichtbij.

Media- en middelenstrategie

Overrompeling, dat was de mediastrategie. Op onverwachte plekken dook de ziekte op. Op tv konden we meevoelen met een in de war gemaakte vrouw. In print stelden we onoplosbare vragen. De NRC bevatte twee redactionele pagina's verwarrend nieuws. Op Facebook tagden we mensen in foto's van evenementen waar ze nooit waren geweest. En een chocolade Sinterklaas bleek na verwijdering van het folie een paashaas te zijn.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken