Hauer/Corbijn

Hauer/Corbijn

Categorie
Durables
Adverteerder
Schoenfabriek Wed. J.P. van Bommel
Bureau
vOSCH communicatie-adviesbureau
Jaar
2007
Paginanummer
190

Nominatie 2007

Doelstelling

Het creëren van awareness voor Van Bommel door koppeling van de naamsbekendheid van Rutger Hauer met Anton Corbijn. Sympathie genereren binnen de doelgroep door zich wederom te profileren als ‘Social Brand’. Door als sponsor van een charitatieve instelling op minimalistische wijze (en daardoor nadrukkelijk) in de advertentie aanwezig te zijn, wordt de sympathie geoptimaliseerd.

Doelgroep

De doelgroep A, B1 die geëngageerd is met de welzijnsproblematieken in de wereld. Deze groep bezit de financiële mogelijkheden tot donatie en kunnen vanuit hun netwerk wellicht een duurzame bijdrage leveren in de strijd tegen AIDS.

Concept

Van Bommel kent in Nederland een naamsbekendheid van 95% en is hierdoor in staat zich, zelfs zonder het tonen van producten, te profileren als ‘Social Brand’. Dit is een unieke propositie. De samenwerking met Hauer triggert de onbewuste ‘desirability’ van de doelgroep. Hauer staat symbool voor wat de doelgroep wenst te zijn: een man met status, aanzien, looks, een wereldburger, succesvol. De samenwerking met Hauer en Corbijn impliceert kwaliteit; voor Van Bommel is er sprake van continuering van de merkassociatie ‘kwaliteit’ en is de merkassociatie ‘sociaal’ opnieuw aan het merk toegevoegd.

Media- en middelenstrategie

Tijdens een persconferentie in theater Tuschinski werden toonaangevende influentals in de media uitgenodigd voor de onthulling van het campagnebeeld. Deze strategie genereerde free publicity; toonaangevende televisiemedia (RTL Boulevard, Nova, De Wereld Draait Door) besteedden aandacht aan de persconferentie alsmede de campagne. Print 2/1 pagina’s in o.a. Esquire, Elsevier, Quote, HP de Tijd. De Van Bommel website werd gelinkt aan de Rutger Hauer Starfish Association website en Authorized Van Bommel dealers ontvingen een gelimiteerde uitgave van de Corbijn campagnefoto. Saillant detail: bij dealers werd de originele Corbijn foto gestolen en verhandeld op eBay.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken