Goede ideeën beginnen met goede koffie

Goede ideeën beginnen met goede koffie

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Douwe Egberts
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2010
Paginanummer
308

Doelstelling

Klanten loyaal houden door hen meer van Douwe Egberts te laten houden. Omdat Douwe Egberts de beste koffie van Nederland is. De koffie waar we trots op zijn. We willen kortom de 'share of heart' verhogen. Dat doen we door het merk te vernieuwen en meer van nu te maken.

Doelgroep

We richten ons primair op de switchers (gezinnen met kinderen) en secundair op de loyalen (vrouwen 50+).

Concept

Goede ideeën beginnen met goede koffie. Als je even de tijd neemt voor een goede kop koffie, dan zie je de dingen in het juiste perspectief en word je op ideeën gebracht. We presenteren Douwe Egberts als de dagelijkse bron van inspiratie. Koffie scherpt je geest en maakt je alert.In de campagne laten we momenten zien waarop er dankzij het drinken van een goedekop Douwe Egberts koffie een goed idee werd geboren. Beroemde verhalen waarin bekende Nederlanders een rol spelen. Door een Douwe Egberts koffiemoment verandert de loop van een bekend verhaal… of blijkt een bekend verhaal heel anders te zijn begonnen dan we dachten. In de activatie brengen we mensen letterlijk op een goed idee. Met de goede koffie van Douwe Egberts.

Media- en middelenstrategie

We starten een charmeoffensief. We willen heel Nederland meer van Douwe Egberts laten houden. We kapitaliseren op het Nederlandse karakter van het merk en zetten daarom ook bekende Nederlanders in. Op televisie, waar veel free publicity mee wordt gegenereerd. Natuurlijk brengen we mensen ook direct op een goed idee. Met goede koffie op stations. En op het Binnenhof tijdens de kabinetsformatie. We inspireren Nederland ook om onder het genot van een goede kop koffie een goed idee voor de buurt te bedenken. Douwe Egberts bewijst zelf ook dat koffie inspireert door nieuwe producten te introduceren. In lijn met de themacampagne worden hiervoor op televisie ook bekende Nederlanders ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken