FAMILY COMBI

FAMILY COMBI

Categorie
Retail
Adverteerder
McDonald’s
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2008
Paginanummer
567

Doelstelling

Introduceer de Family Combi van McDonald’s.

Doelgroep

Families met kinderen van 3 t/m 11 jaar.

Concept

McDonald’s is hèt familierestaurant van Nederland. Het Family Combi Menu combineert een menu voor volwassenen met een Happy Meal, samen al vanaf ¤ 7,50. Dat is een korting van zo’n 15 %. Dat is leuk voor de kids, want zij hebben een Happy Meal met speeltje. En leuk voor de ouders, want die hebben al meer dan genoeg uitgaven. Een typische win-win situatie, dus. En hoe kan je dat als familierestaurant nu beter vertellen dan vanuit het perspectief van het kind?

Media- en middelenstrategie

In media en middelen staat telkens de familie centraal. Het Family Combi Menu wordt bekend gemaakt via een televisiecommercial met een jonge bezoeker als presenter. Daarnaast wordt de korting in print gecommuniceerd. In het restaurant wordt het speciale logo overal doorgetrokken: o.a. op de menubakken en in een lifesizer. Overal rond de kassa’s worden families herinnerd aan de korting die laat zien dat zij bij McDonald’s centraal staan.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken