Er kan zoveel meer dan je denkt

Er kan zoveel meer dan je denkt

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
DE ZONNEBLOEM
Bureau
DEAR
Jaar
2014
Paginanummer
300

Winnaar 2014

Doelstelling

De 40.000 vrijwilligers van de Zonnebloem doen iets heel belangrijks en moois: mensen met een fysieke beperking helpen deel te nemen aan de maatschappij. Echter, het imago was diffuus en 'outdated' geworden. Het moet weer relevant, urgent, eenduidig en van deze tijd worden. Zodat het (weer) een club is waar je bij wilt horen. We ontwikkelden een compleet nieuw merkplatform.

Doelgroep

Iedereen die (potentieel) vrijwilliger of donateur is. En iedereen die door een fysieke beperking minder aan het maatschappelijk verkeer kan deelnemen. De focus in leeftijd ligt op 40+. Demografisch wordt er geen onderscheid gemaakt.

Concept

We formuleren een nieuwe centrale belofte: de Zonnebloem maakt het onmogelijke mogelijk voor mensen die fysiek zelf niet alles meer kunnen. Dat geeft urgentie, want een ogenschijnlijk kleine wens kan vaak leiden tot een moment van groot geluk. Die wensen én dat geluk staan vanaf nu centraal in alle communicatie. De nieuwe pay-off, 'Er kan zoveel meer dan je denkt', is een oproep tot positief meedenken en -doen. Dat maakt de Zonnebloem relevant: een club waar je bij wilt gaan horen. Of je nou donateur, vrijwilliger of iemand met een fysieke beperking bent. Bij deze mentaliteit past geen typische 'goede doelen'-campagne, met de nadruk op het probleem. De Zonnebloem focust zich juist op de oplossing. We bedachten een vorm van storytelling die grappige of onverwachte situaties oplevert. Met een knipoog vertellen we waarom een bepaalde wens van iemand met een handicap nét niet handig in te vullen valt. Daarna laten we zien hoe de Zonnebloem die wens wél wist te vervullen. En leveren zo de bewijsvoering.

Media- en middelenstrategie

Van binnen naar buiten: eerst de 'basis' (corporate story, logo, pay-off, huisstijl, eigen middelen) en daarna een breed ingezette corporate- en wervingscampagne op TV, radio, print en outdoor. Alle elementen werden kort op elkaar geïmplementeerd. Met groot(s) effect: de Zonnebloem groeit en bloeit weer!
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken