Encrypted Hunt – Mocro Maffia

Encrypted Hunt – Mocro Maffia

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VIDEOLAND
Bureau
hammerfest
Jaar
2021
Paginanummer
418

Winnaar 2021

Doelstelling

Creëer een hype rondom Mocro Maffia s.03, betrek de fans en zorg voor een groei in het aantal kijkers.

Doelgroep

Mannen 16-45

Merkomschrijving

Videoland is de #1 lokale streamingdienst in Nederland. Onder de belofte Wat speelt in Nederland, speelt bij ons brengt zij onmisbare originals voor de Nederlandse kijker.

Concept

In aanloop naar de eerste aflevering van seizoen 3 van Mocro Maffia is de Encrypted Hunt, een cross mediale zoektocht, gelanceerd. Fans konden door middel van gelekte codes de aflevering bekijken, nog voordat deze live kwam op Videoland. Het werd een week met optimale fan engagement. We creëerden het gesprek van de dag met de campagne, die een verlengstuk van de serie was doordat de taal, stijl en vorm exact in lijn waren met de cultuur van Mocro Maffia.

Media- en middelenstrategie

De ‘gelekte’ codes lagen op relevante plekken, namelijk verstopt in social content, bij RTL Boulevard en op de social kanalen van de cast. Door de relevantie hebben we dit zonder budget gerealiseerd en werden we zelfs benaderd door influencers, bekende fans en meer mensen uit de cast, om ook codes weg te mogen geven.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken