Denk in oplossingen

Denk in oplossingen

Categorie
Retail
Adverteerder
IKEA
Bureau
LEMZ
Jaar
2013
Paginanummer
400

Winnaar 2013

Doelstelling

Positioneer IKEA als partner in het dagelijks leven van de Nederlander. Een partner die niet alleen slimme, betaalbare woonoplossingen aanbiedt, maar ook meedenkt over grotere maatschappelijke ontwikkelingen. De campagne moet resulteren in een sterker merk en meer bezoek aan de twaalf woonwarenhuizen en website.

Doelgroep

Heel Nederland, met een secundaire focus op gezinnen met kinderen, starters en vrouwen 35+.

Concept

Een stagnerende huizenmarkt, stijgende werkloosheid, dalende koopkracht en steeds duurder wordende kinderopvang: dit is voor veel Nederlanders de nieuwe realiteit. En deze economische uitdagingen vragen om een andere kijk op het leven en de wereld om ons heen. Het is tijd om te denken in oplossingen. En dat is waar IKEA voor staat. Het is de mentaliteit waar het Zweedse woonwarenhuis groot mee is geworden. Meer doen met minder. En de mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt. Bijvoorbeeld als de kinderopvang te duur wordt en werken daarom eigenlijk niet meer loont. Of als je een kinderwens hebt, maar te klein woont voor gezinsuitbreiding; als de banenmarkt stil staat, maar jij liever in beweging blijft; of als je graag wilt verhuizen, maar een ander huis er voorlopig niet in zit. IKEA wil laten zien dat denken in oplossingen, ook voor deze uitdagingen, eindeloos veel mogelijkheden geeft.

Media- en middelenstrategie

Om de IKEA mentaliteit 'Denk in oplossingen' bij een breed publiek onder de aandacht te brengen, ligt de focus in de merkcampagne bij bereiksmedia als tv, print en de eigen kanalen: IKEA FAMILY en het Hej magazine, de social media-kanalen en IKEA.nl. Meer tactische media (radio, outdoor en online) laten verder zien hoe IKEA producten en services de oplossing kunnen zijn voor dagelijkse problemen. De totale campagne is geïntegreerd van merkcampagne tot wisselende actie- en commerciële communicatie. Zo geven we continu relevante redenen om meer van IKEA te houden en om vaker een bezoek te brengen aan de website of een IKEA vestiging in de buurt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken