DELETE2009.NL

DELETE2009.NL

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ETCETERA Groep
Bureau
ETCETERA, Red Urban, Creative Venue, DataBay, Van Wanten Etcetera
Jaar
2009
Paginanummer
95

Winnaar 2009

Doelstelling

De vindingrijkheid en de capaciteit van alle disciplines van de ETCETERA Groep om mensen in beweging te krijgen, voor het voetlicht brengen. Delete2009.nl is als nieuwjaarsstunt ontwikkeld en laat de kracht en actualiteit van sociale media op een opvallende en zichtbare manier zien.

Doelgroep

Iedereen die iets kwijt wil uit 2009.

Concept

Inspelen op het moment van eindejaar met een platform waarmee je persoonlijk kan afrekenen met 2009. Met gebruik van alle disciplines: branding, activatie, online, PR, sociale tools. Vervolgens het succes en zichtbaarheid uitventen naar adverterend Nederland.

Media- en middelenstrategie

Voor het Nederlandse publiek is eerst met online seeding op social media en blogs de site aangejaagd. Daarna een serie gefaseerde persberichten met als gevolg veel free publicity. Deze media aandacht is weer gebruikt voor de online dialoog met de followers. Naar relaties en adverteerders is de case gecommuniceerd als bewijs van opvallend creatief werk dat mensen in beweging brengt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken